V záplavě knih slaví své první narozeniny!


V záplavě knih slaví své první narozeniny! Ano! Ano! Ano! V klidu, Moro, stejně to oficiální datum bylo už včera a ty jsi zase pozadu.

Před rokem to všechno začalo. Jedno nudné odpoledne, jedna kniha, ke které jsem se chtěla vyjádřit, a nakonec jeden šílený nápad. Přišlo to tak náhle, že to ani nedokážu vysvětlit. Jako bych ještě teď slyšela ta slova, co jsem pronesla. 

„Holka, tak co kdyby sis založila blog?“


S tímhle novým zájmem byl můj život najednou pestřejší. Stal se ze mě bloger. Švihlý
a nespoutaný knižní nadšenec, který chtěl udělat díru do světa (alespoň do toho v mé hlavě).

Co kdybychom se tedy ohlédli za tím, čím jsem si za těch 365 dní prošla?



5. březen 2018 – založení blogu na doméně blog.cz, protože to byla jediná stránka, kterou jsem znala. Hrůza, už bych se do toho systému nikdy v životě nevrátila. Ale budiž. Tady V záplavě knih vzniklo, a proto se na to nesmí zapomínat.

První měsíc jsem si pomalu dávala dohromady svůj styl psaní – a to především u recenzí. Po pár týdnech jsem ho ale úplně překopala, jelikož byl podle mého příliš jednotvárný.

Na konci března jsem slavila první velký úspěch! Za prvé jsem vytvořila úplně první recenzní tabulku, kterou vlastně používám do teď, jen v trochu jiné formě. A za druhé jsem vydala recenzi na Dvůr křídel a zmaru, který jsem tou dobou vychválila do nebes (jo, teď už to pro mě teda takové super čtení není, ale nevadí). Pod tímto článkem se nahromadilo až 17 komentářů, což bylo šílené (z toho 11 jsem napsala já, ale v ten moment jsem to považovala opravdu za velkou hitparádu!). Úplně jsem v ten okamžik skákala radostí


První recenzní tabulka vytvářená ve Photoshopu

Nechápejte to tak, že teď jsou pro mě komentáře nedůležité, právě naopak. Odezva od čtenářů blogera vždy podporuje a vykouzlí mu úsměv na rtech, takže, moji tiší čtenáři, vím, že tu jste, komentujte, moc mě to potěší!

8. května 2018 jsem si založila knižní Instagram v.zaplave.knih, který měl úspěch hned ze začátku, což do teď nechápu. Zdálo se mi, že to tam stoupalo hrozně rychle. Mé fotky přece jen nebyly kdovíjak propracované, proto tomu opravdu nerozumím.


Instagramové příspěvky z prvních dvou týdnů

O pár dní později jsem se zastavila na Světě knihy v Praze. Byla to má první taková akce, a ačkoli jsem knižní komunitu ještě příliš neznala a neměla jsem to sebevědomí za někým nakráčet, i tak jsem si to užila. Letos tam budu určitě déle, nejen ty dvě hodiny jako to bylo loni, protože jsem nestíhala (schůzka s kamarádkou se neodmítá ani kvůli knížkám).

21. červen 2018 – tady musíme opravdu slavit, protože tohle datum přináší mou první spolupráci, kterou jsem pod jménem Mory vůbec uzavřela. A to s knihkupectvím megaknihy.cz, díky nimž jsem dostala zdarma svou první knihu na recenzi. 

Věřte mi, když jsem jim psala ohledně spolupráce, vůbec jsem nevěděla, co jim mám do toho mailu nakvákat (lepší slovo mě teď nenapadlo). Vy chcete knihu na recenzi, ale musíte si promyslet, co napíšete, aby se vám vůbec ozvali. Abyste na ně udělali dojem a oni měli DŮVOD vám tu knihu poslat. To byla pro mě ze začátku nejtěžší věc, která k práci knižního blogera patřila. Nebyla jsem zvyklá se takhle lidem vnucovat. 

Jenže teď? Teď už je to pro mě hračka, protože vím, co říct a jak přesně se prezentovat. Protože kdo jsem? Jasně, jsem přeci recenzentka, které švihlost říká pane. 




Abych ale přešla ke své první recenzní knížce, byla to Jedna želva za druhou, kterou jsem zařadila i do své letní sedmičky. 


Jedna z prvních propracovanějších fotografií

7. července 2018 byl založen pro V záplavě knih i vlastní Facebook, protože Mora usoudila, že by to asi bylo záhodno udělat.

17. července 2018 jsem se nahrnula do spolupráce s webem cbdb.cz, který až do dnešního dne propaguje všechny mé články a já mám díky tomu mnohem větší okruh čtenářů!



Přes léto jsem se pustila do vlastní knižní výzvy, kterou jsem celou dobu nazývala jako letní sedmičku (tento název jsem zmínila už výše, ano, máte pravdu), a úspěšně jsem ji splnila už v polovině léta. Byla jsem na sebe ještě dlouho hrdá, protože to bylo takové předsevzetí a šance ukázat, zda blogování nechci nechat. 

Sedm knih a já na každou z nich slibovala recenzi. Pokud bych to nezvládla, znamenalo by to, že mě blog omrzel a že to není hobby pro mě. To jsem si řekla. Když něco vzdáte, pak nemá smysl pokračovat, když už nevidíte sebemenší sílu to udělat ve vší parádě. A já to ve vší parádě udělala!

16. srpen 2018 je den, kdy jsem si málem rozrazila hlavu o strop, protože jsem radostí vyskočila do výšky. 

V záplavě knih se totiž v tento den stalo blogem roku na doméně blog.cz!


Někdy na konci srpna jsem také uspořádala na Instagramu první soutěž o knížku, kterou jsem chtěla poděkovat svým čtenářům a která mi vynesla snad 200 dalších sledujících, za což moc děkuji. Bylo to úžasné! Bylo úžasné sledovat to, kolik lidí najednou vše komentuje a jak mi telefon neustále vibruje při přívalech nových upozornění!

7. září 2018 jsem usoudila, že je blog.cz na nic a že už to tam dlouho nevydržím. Měl v tu dobu šílené technické potíže, komentáře a nahrávání článků nefungovaly a já se nakonec skutečně rozhodla změnit místo působnosti. Proto jsem si nechala u Veruce udělat import souborů a přesunula jsem se se svou dosavadní prací na blogspot, kde je to super i teď! 

Administrace je velmi přehledná a já si vážně nemůžu stěžovat.

22. září 2018 Svět knihy Plzeň a první Mořin průvodce, který se, jen tak mimochodem, opravdu povedl!




Den poté také došlo k ustálení stylu blogu. Hlavním motivem se stala švihlost a hlavním logem já s knihou před obličejem, což bylo dle mého švihlé tak dostatečně, že je to důležitou fotkou až do teď.

Snímek, na který se nezapomíná...

6. říjen 2018 byl jeden z nejlepších dní, co jsem kdy zažila. HumbookFest! Naprosto úžasná akce, na které jsem se ocitla úplně poprvé a hrozně moc jsem si ji užila. Jako Mora jsem vyšla do ulic (doslova jako Mora, cosplayovala jsem totiž Inej z Šesti vran, která je známa pod stejnou přezdívkou) a nebrala ohledy na zvláštní pohledy lidí, protože jsem v ten den knižní energií oplývala ještě více než obvykle.


A pak přišel ten šílený sled událostí, který je pro mě do teď naprosto nepředstavitelný.

23. listopadu 2018 mi přišla nabídka spolupráce od nakladatelství Ocelot, jež mi dalo příležitost zrecenzovat Kinga, horkou novinku ve světě románů (bohužel jsem ale asi jedinou osobou na planetě, které se toto dílo nelíbí).


A za šest dní, tedy 29. listopadu 2018, mi do mailu skočila další nabídka. Tentokrát od Molly Crow, která mi kromě jedné knížky k recenzi nabídla i dva výtisky do soutěže na Instagram (kterou jsem spustila za pár dní).


A ve stejný den se stala další neuvěřitelná věc. 

V záplavě knih bylo nominováno na knižního skokana roku 2018!


12. prosinec 2018 mi přinesl další spolupráci, tentokrát s Humbookem. Dostala jsem recenzní e-knihu Klanu od Adrienne Young (který vyšel až o měsíc později), o niž jsem soupeřila společně s další stovkou zájemců. Nakonec nás po vstupním konkurzu, kde jsme měli za úkol vlastním způsobem zrecenzovat knihu, vybrali deset a já byla jedním z těchto šťastlivců. Ještě jednou děkuji!

O den později jsem se stala druhým KNIŽNÍM SKOKANEM roku 2018!



A také se mnou vyšel rozhovor na webu knihomolskydenikpetry.blog.cz!

16. prosinec 2018 byl také velmi šťastný, protože mi přihodil ještě jednu spolupráci. Tentokrát se mi ozvala manažerka Knih Dobrovský a nabídla mi vánoční balíček s úžasnou Nyxií, což je kniha, která pro mě bude určitě jednou z těch TOP knih za tento rok!


Speciální recenzní tabulka, kterou jsem vytvořila pouze pro Nyxii.

Možná si říkáte, že jsem s takovým množstvím spoluprací nic nestíhala, ale opak je pravdou. Naopak mě těšilo, že mám tak nabitý rozvrh. Navíc jsem měla vše do detailů naplánované. Co přečtu a kdy to dočtu (když to všechno půjde podle plánu), kdy napíšu recenzi a kdy ji vydám, kdy si nafotím fotky ke knížkám, abych měla co pravidelně přidávat. Bavilo mě to ještě víc než normálně, protože tentokrát jsem měla v rukou velkou zodpovědnost. Fakt, že na mě někdo spoléhá a že pro někoho – dá se říci – pracuji, mi dodával energii do žil a já ze sebe chtěla vydat ještě víc.

Pojďme už ale přeskočit do roku 2019!


17. ledna 2019 dosáhla facebooková stránka V záplavě knih 100 lajků. Popravdě ani netuším, jak k tomu došlo, protože jsem ji asi tak po dvou týdnech přestala tak moc propagovat a o čísla jsem se příliš nestarala.

6. února 2019 jsem žebrala o recenzní e-knihu Prokleté krve u eknihovny.cz. Dostala jsem ji, a když jsem vydala recenzi, eknihovna.cz se mi ozvala s tím, jestli s nimi nechci uzavřít dlouhodobou spolupráci! Nadšeně jsem po této nabídce skočila, protože… kdo by to nebral? Mají rozsáhlou nabídku knih, které bych si ráda přečetla, takže jestli chcete e-knihu, určitě se porozhlédněte u nich.

14. února 2019 – spolupráce se slovenským nakladatelstvím KK Bagala (brzy na to vyjde článek a vy zjistíte, co nabídka zahrnovala)

A poslední informace, kterou vám tady musím říct, je… že 2. března 2019 můj Instagram dosáhl 1000 sledujících, což je číslo, které jsem u sebe nikdy nečekala! Alespoň teda ne za těch deset měsíců, co na této síti působím. 


Byl to úžasný rok, no nemyslíte? Vidím u sebe obrovské pokroky, opravdu obrovské. Už nejsem ten zakřiklý bloger jako na začátku, který nevěděl co a jak a teprve pomaličku poznával svět kolem sebe. Sama na sobě cítím, že jsem se hodně zlepšila, že vím, co chci dělat, a že vím, jak toho dosáhnout, což je podle mě super. Musíme se umět pochválit, no ne?

Jsem moc ráda, že jsem měla za ten rok šanci poznat tak úžasné lidi! Velký dík patří hlavně Humbooku, protože především kvůli němu mám tak skvělé známosti!

Chci poděkovat všem svým čtenářům, kteří u mě pravidelně komentují a pravidelně se mou tvorbou baví, ale také těm tichým, kteří mi zvedají návštěvnost až k nebesům. Jsem moc ráda, že pro vás můžu psát! A ještě víc jsem ráda za to, že se vám to líbí!

Prostě… mé díky nestačí. Děkuju za to, že jste! S tvorbou pro V záplavě knih budu určitě ještě dlouho pokračovat.

Mora

Komentáře

  1. Ty bloguješ fakt teprve rok? o.o To se mi vůbec nezdá. :D Jsi si jistá, že to není víc? xD
    Jo, spoluprací jsi měla fakt dost... o.o A letos ještě žádáš o místo ambasadora u Humbooku. xDD Snad ti to vyjde. ;D
    A ještě! Gratuluji k prvním narozeninám. ;D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, představ si, že je to pravda. Vážně je to jen rok. :D
      Nežádám, spíš tak nějak doufám v to, že se mi to povede. Hrozně moc bych jím chtěla být, protože mě Humbook strašně moc zajímá a představa, že bych se na jeho vytváření podílela, je... zkrátka úžasná. :D Díky za důvěru, třeba to vážně vyjde, určitě budeš jedna z prvních, které sdělím výsledky. :D
      A děkuji! Je fajn tohle oslavit! :D

      Vymazat
  2. Moc ti gratuluju, ať se ti v blogování daří 😊

    OdpovědětVymazat
  3. To by člověk neřekl, že bloguješ jen rok. Tolik pěkných a velkých kroků jsi udělala. :D Ti přeji i do budoucna mnoho dalších úspěchů! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Rok a ja som ťa objavila len nedávno...Kde si sa dievča skrývalo?! :D
    Gratulujem k prvému roku a želám veľa blogových úspechov a veľa nových čitateľov. A samozrejme, nech máš šťastnú ruku, čo sa týka kníh :3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No to já nevím, asi jsi špatně hledala. :D
      A děkuji moc!

      Vymazat
  5. Gratuluju gratuluju gratuluju!
    Krásný přehledový články, mám je hrozně ráda! :-D
    A přeju ti co nejvíc úspěchů i do dalších let. (A těším se až se ti zase nějaká knížka nebude líbit,protože takové recenze od tebe mám nejradši :-D)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, děkuju, děkuju! :D
      (Kritické recenze jsou vždycky nejlepší! :D)

      Vymazat
  6. Páni, jeden rok a tolik jsi toho dokázala. :)
    Myslím si, že na tom mají hodně velký podíl knihomolové, kteří tě sledují, protože mi přijde, že komunita se celkově za ten rok opravdu rozrostla. :-) Což samozřejmě nemyslím ve zlém, ale v dobrém. :)) Bez čtenářů bychom se tak daleko nikdy nedostali. ^^ Přeji ti do budoucna mnoho dalších úspěchů! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc!
      Popravdě si to také myslím, za poslední dobu se knihomolové mnohem více ukazují na sociálních sítích, takže je dost pravděpodobné, že jsem si k sobě přitáhla dost čtenářů zrovna kvůli tomu. :D

      Vymazat

Okomentovat

Napiš sem, cokoli budeš chtít, ráda si počtu, poutníku.