Takže si to shrňme: Jak to bylo s letní knižní výzvou?

Sice tomu sama nevěřím, ale letní výzva je za mnou. Nečekala jsem, že sedmičku dokončím už v polovině srpna. Měla jsem v plánu ji postupně dodělávat, aby poslední recenze vyšla tak týden před koncem prázdnin. Nestalo se. Poslední bod seznamu si přímo říkal o co nejrychlejší přečtení, a tak jsem tedy uzavřela výzvu už teď. Je to dokončené! Jsem se sebou spokojená.

Knížky pohromadě jsem musela vyfotit i dnes ráno, abych měla kompletní snímek.


Co mi tedy letních sedm knih přineslo?

Výzvu jsem započala koncem června, protože Harry Potter a prokleté dítě na mě již nedočkavě čekal. A že dlouho. Věděla jsem, že se do toho nemám pouštět, protože budu zklamaná. A přesně toto se stalo. Nějaký boom se nekonal.


Druhá kniha byla ale naprostý opak. Dokonalý vzhled a anotace, skvělý styl psaní, perfektní zápletka, věrohodné postavy a samozřejmě úžasný svět. Těch slov chvály je tu hodně, ale nejde to jinak. To Smrtka od Neala Shustermana mě tak šíleně uchvátila.


Potom jsem se setkala tváří v tvář se známým trhákem, který jsem vídala v metru několik týdnů. Možná to byla ta častá propagace, co mě donutila na knihu zaostřit své kritické oko. A nelitovala jsem. Autorka B. A. Paris mě se svým thrillerem V pasti lží ohromila.


(Za kvalitu této tabulky se omlouvám, ale tou dobou jsem byla na chatě a ještě jsem pořádně neovládala ten pitomý program jménem "zasekaný Photofiltre"...)

Dostala jsem se i k opěvovaným Renegátům. Čekala jsem, že mě to šíleně překvapí, že to bude skvělé, ale nakonec jsem dílko ohodnotila pouze jako průměrné. Ano, bylo to dobré sci-fi, ale přiznávám, že jsem četla už mnohem lepší knihy z tohoto žánru. Nevím, jestli si zrovna Renegáti zaslouží takový ohlas.


O šest dní později jsem se na blogu ukázala s recenzí na další thriller, tentokrát od autorky Lucy Clarke, která mě již dříve nadchla svou Modrou. Dokonalé vykreslení napětí, skvělá zápletka a postupné odhalování minulosti mě opětně přesvědčily o tom, že Stíny nad zálivem jsou další knihou, která za přečtení skutečně stojí.


(Tentokrát je tam nekvalitní snímek, miluju Photofiltre! To mi věřte!)

Poté přišel čas i na úlovek z Levných knih, do kterého jsem se zamilovala snad díky všemu. Originální obálka a název, pěkné jméno autora, perfektní anotace a skvělý námět. Vypadalo to tak úžasně, že se mi to zdálo až nereálné. Pak jsem naneštěstí zjistila, že to vše vypadalo dobře jen na pohled, a byla jsem z Arkádie: Procitnutí dost zklamaná.


Poslední místo seznamu obsadil známý autor John Green se svým novým románem Jedna želva za druhou, ke kterému jsem se dostala kvůli výtisku od internetového knihkupectví Megaknihy.cz. Bohužel jsem nebyla tak nadšená, jak jsem původně chtěla být, protože se mi moc neosvětlilo, proč je tento spisovatel tak populární.


A takhle to tedy bylo. Úspěšně jsem splnila svou výzvu a nyní se pouštím do nového čtiva. Bodyguardka z výběru naslepo zatím vypadá dost zajímavě, je to čtivé, ale docela mě zaráží recenze na Databázi knih a ČBDB - nejsou totiž zrovna nejkladnější.

Rozhodně se blíží i názor na převyprávěného Robinsona Crusoa, který by měl vyjít koncem srpna. Povinná četba se nebezpečně blíží a já bych ráda recenzi napsala kvalitní, tak doufejme, že se mi to v tom předškolním shonu podaří.

A co vy? Dali jste si na léto nějakou knižní výzvu? Plníte ji, nebo jste ji už jako já dávno dodělali?

Krásný zbytek dne, poutníci!

Prosím, podpořte mě i na sociálních sítích!

Mora Leray

Komentáře

  1. Kniha Smrtka ma celkom zaujala. Myslím, že sa po nej porozhliadnem :)

    OdpovědětVymazat
  2. Už se těším na tvé názory na ony dvě knihy (i když sama o ně zájem nejevím, ale prostě se na tvůj článek těším!) a jsem zvědavá, co dalšího bude tady u tebe na blogu ^^

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: Určitě se podívej, je to vážně úžasné. Neměla jsem slov!

    OdpovědětVymazat
  4. Neskutečně mě mrzí, že zatímco jsem i v těch nejtěžších týdnech ve škole stíhala měsíčně několik knih, teď mám za celé prázdniny jen ubohých pár, a to jsem se tak těšila! Příští rok musím taky zkusit takovou výzvu, myslím, že to člověka ještě víc nakopne.

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: Zkus to. Navíc je i dobré, když si ji sama sestavíš. Jsou to prostě knihy, na které se těšíš!

    OdpovědětVymazat
  6. si dobrá že si stihla toho toľko prečítať... ja som sa ku nejakej knihe nedostala už pekne dlho a to viem že keď si ku nejakej sadnem tak sa od nej neviem odtrhnúť... ale mala by som si v nich už spraviť poriadok a dočítať tie rozčítané a doplniť ktoré mi chýbajú

    OdpovědětVymazat
  7. Je super, že díky takovýmhle recenzím člověk přijde alespoň na nějaké nové knihy nebo knihy které nezná. Já jsem čítávala thrillery nejvíce někdy v rozmezí 8. a 9. třídy na základce a pak ještě v prváku na střední. Teď po nich sáhnu zřídka, protože Gillian Flynn je královna a ti ostatní už mě nikdy nedokázali tak zaujmout (možná jen ta Dívka ve vlaku byla ještě celkem dobrá, ale kam se to hrabe na Ostré předměty, Zmizelou, Temné kouty a Skvrnu). Teď čtu hlavně klasiku (a ne proto, že je to i povinná četba, většina klasiků jsou prostě mistři a jejich myšlenky a styl psaní je úchvatný), ale pro oddech třeba i toho Jona Greena (takže alespoň toho jsem ze seznamu znala) a pak Harryho Pottera, ovšem v němčině, takže než se dostanu k Prokletému dítěti (ze kterého jsou všichni zklamaní), tak už budu asi (snad) na VŠ, protože mám ještě jiné knížky v mém milovaném jazyce a ty mají pochopitelně přednost, než objednám další kouzelnický díl.

    OdpovědětVymazat
  8. Prokleté dítě pro mě bylo šíleným zklamáním, hechápu, jak něco takového Rowlingová mohla dovolit. Jinak jsem opravdovou fanynkou Harryho Pottera, ale tohle nikdy nebudu považovat za součást série, ani náhodou. Smrtka mě zaujala už dřív a čeká na mě na poličce. A po tomto hodnocení se na ni těším ještě víc.

    OdpovědětVymazat
  9. [6]: Díky moc! Určitě se k nim také dostaneš, takže začni dělat pořádek co nejrychleji!

    OdpovědětVymazat
  10. Tak už ti i já gratuluji k blogu dne! :) Ať tě díky tomu pozná co nejvíce lidí!

    OdpovědětVymazat
  11. [10]: Děkuji moc! Jsem hrozně šťastná!

    OdpovědětVymazat
  12. Photofiltre je skvělej! Ne že mi ho tady budeš hejtit! xD (Ale Photofiltre Studio X je samozřejmě lepší..) Na co pitomý, placený adobíčko, který akorát trvá XY let, než se otevře jeden program a to stejný dokážu v PF S X? He? He?! xDD

    OdpovědětVymazat
  13. [12]: Já ve Photofiltru neudělám ani tu mizernou tabulku. A Photoshop je super, radši on než tamta věc. Ale když ti to vyhovuje, proč ne. Já ti do toho kecat nebudu, stejnojmenné děvče.

    OdpovědětVymazat
  14. [13]: V Adobe jsem musela přetrpět a udělat v něm maturitu. Umím s ním, ale když už adobe, tak Illustrator (y) Photoshop je zbytečně složitý a PLACENÝ! -_-" (Ano, vím že se to dá cracknout, ale je to práce navíc.... →.→ *kůže líná se hlásí* ) A kolikrát jsem si doma v PF udělala věci, který mi ve škole prostě nešli, protože učitelky přeci ví všechno, ale to co jsem zrovna potřebovala, tak to neumějí... -_-" hehe...

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Napiš sem, cokoli budeš chtít, ráda si počtu, poutníku.