Knihohlavské shrnutí – květen 2019

Protože se mi tyto shrnující články opravdu zalíbily, skutečně je hodlám dodržovat. Proto tu dnes mám druhé Knihohlavské shrnutí! Tentokrát to bude info ohledně měsíce května, který mi četby sice přinesl poměrně dost, ovšem došlo tu i k rozbití mé šťastné ruky na výběr knih (to zní podivně).

Květen jsem zahájila čtením Faji (recenze) od Petry Stehlíkové, ke které jsem se dostala v rámci společného čtení s jednou dívčinou z knižního bookstagramu @booklovers_wonderland. Faja mě opět šíleně překvapila a hrozně mě bavila. Celý příběh jsem si užila, miluji ten svět, který Petra Stehlíková vytvořila.

V rámci spolupráce s webem eknihovna.cz jsem se dostala ke Zlodějům dýmu (recenze) od Sally Green. A ty jsem zařadila do své skupinky nejoblíbenějších knih vůbec. Dějová linie mě neskutečně zaujala, všechny postavy jsou úžasné a charakteristické (hlavně Ambrose, že jo) a zkrátka… tento příběh mě tak moc dostal, že jsem snad ani nevěřila tomu, že je tohle možné. Dokonalost. Navíc to bylo napsané hodně podobným stylem jako Šest vran, což možná ještě více přispělo k tomu, že se mi to tolik líbilo, protože všichni víme, jak moc Šest vran miluju.

Však je úplně v pohodě venku fotit s knihou na hlavě, ne?

No. A pak se ta moje šťastná ruka naprosto vyřadila z provozu. Díky MegaKnihám jsem se dostala k Nenechám tě odejít (recenze). Ke thrilleru, který opět vydalo mé „oblíbené“ nakladatelství Ocelot. A bylo to špatný. Sice o trošku lepší než King (kde jsem se svým názorem šla proti proudu), ale i tak. 

Na uklidnění jsem potom sáhla po nějaké té romantice. Jo, emocionální šutr sáhl po romantice, ale když mně se prostě chtělo. Navíc jsem konečně poznala Colleen Hoover. A to první setkání nebylo zase tak špatné. Její knížka Bez naděje mě poměrně mile překvapila.

Nu. A jsme na konci měsíce, který jsem zakončila naprostou tragédií s názvem Studna na konci světa (recenze). Pokud jsem o Nenechám tě odejít řekla, že to byl propadák, tak když se to srovná s tímhle… Škoda slov. Byla to strašná nuda. A vy to vážně radši nečtěte.


A teď se dostáváme k té nejdůležitější otázce.

Které knížky jsem si tento měsíc dala na hlavu?


Na hlavě jsem měla Hrdého Budžese, protože byl v květnu můj milovaný Svět knihy a já si z něj vyrobila svou speciální čelenku. Na Animefestu jsem měla na hlavě zase mangu Útok titánů díky Tess z Knižního dvora. Pak jsem si bohužel dala na hlavu i Studnu na konci světa, což jsem neměla dělat. Nejen že je špatná ta kniha, ona i špatně drží na hlavě!

Při povídání o Animefestu jsem si dala na hlavu Bez naděje.

A myslím, že na začátku měsíce jsem měla na hlavě i Mrazivý oheň, ale to si už nepamatuji přesně.

Dneska to ale bylo dlouhé! Co jste za tento měsíc přečetli vy? Nějaký propadák?


Mora

Komentáře

  1. Kupodivu tenhle měsíc u mě nebyl žádný propadák. Doufám, že nebude ani v tom příštím. :D
    jinak jsem přečetla: Slepá mapa, Je to jinak mami, Klíč 17, Práskač, Mrchožrout, V kleci, Vím, že tě chci. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je super, že jsi to zvládla bez propadáku, u mě se to bohužel stalo. :D Doufám, že Slepá mapa byla dobrá, chystám se na ni. :D

      Vymazat
  2. Môj minulý mesiac vyzerá biedne, veľmi biedne. 4 knihy, pričom jedna je moderná poézia, ktorá bola strašná, skrátka ja neviem si nájsť cestu k "básniam", ktoré sú delené enterom vo worde (sorry not sorry, ale je to tak) a ten bum okolo toho nepochopím asi nikdy a vôbec neviem, prečo ich stále čítam (asi si myslím, že nejakú dobrú nájdem, alebo ja fakt neviem) :D Inak nikdy by som na tebe netipovala, že sa ti bude páčiť Bez nádeje od Hoovorovej. Čo si ja pamätám z tej knihy, tak som bola veľmi sklamaná, ale asi by som mala dať rereading... Predsa to už bolo dávno,čo som to čítala... Veľmi dávno :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prosím tě, čtyři knihy, však to je úplně v pohodě. :D
      A co to bylo za moderní poezii? Mléko a med nebo co? :D
      Takhle, to Bez naděje je hrozné klišé, ale hezky se to četlo a já vážně potřebovala něco na opravení mojí špatné nálady. A tohle poměrně slušně posloužilo. Myslím, že teď, když jsem už při smyslech, bych se do toho nepustila. :D
      Ale někdy rereading zkus, třeba ti to sedne víc. Pro mě to nebylo tak zlé (ačkoli romantika prostě fakt asi nikdy nebude můj žánr) (plus nutno podotknout, že jsem během čtení tak třistakrát protočila oči). :D

      Vymazat
    2. Nie, bolo to The mermaid's voice returns in this one od A. Lovelace. Mlieko a med som tiež čítala...a tiež to dopadlo, tak že som si búchala hlavu o strop, že načo. Nie som toho skrátka fanúšik.
      Ten rereading možno raz....na staré kolená ;)

      Vymazat
  3. Na dvě knihy ze tvých přečtených se taky chystám, doufám, že mě nezklamou 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já také doufám, že tě nezklamou. :D (I když u toho Nenechám tě odejít budu ráda, když se s mým názorem někdo shodne :D)

      Vymazat
  4. Bez naděje jsem četla, ale přišla mi taková průměrná. Bohužel mě nedokázala tak moc uchvátit. Jinak za květen jsem též narazila na knihu, která mě vůbec nebavila a divila jsem se, proč to vůbec čtu. Jednalo se o Zaprodance a fakt hrůza. Nečti to. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani mě příliš neuchvátila, byla to náprava té tragédie, kterou jsem zažila v Nenechám tě odejít. Je to klišé, šílené, ale velmi čtivé, což autorce upřít nemůžu. Ale romantika prostě nikdy asi nebude úplně můj šálek kávy, protože během čtení jsem tak třistakrát protočila oči (ať už nad hlavní hrdinkou nebo romantikou :D).
      Budu si to pamatovat! :D

      Vymazat
  5. FAJAA!! Ooo, já se tak moc těším na Nastereu! A no to neeeeeeeeeeee........
    Teď když píšu tenhle komentář, tak jsem se mrkla na Databázi knih, a oni vydání té trojky přesunuly na příští rok na jaře?! Bude vražda - full mode Mia, omg! :D
    Stále jsem se ještě nedostala k Temnotě, takže žádní Zloději dýmu se nekonají. :D Dokud tuhle knihu nepřečtu, Bára mi další nepůjčí, sakra. :D Nevím, kam dřív skočit. :D
    A CoHo dej šanci i u dalších knih! Má nej-nej-nej-nejoblíbenější je Odvrácená tvář lásky, dále pak Námi to končí, Confess, nebo bizarní Na obtíž. :D Ale doporučuji všechny! ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. COŽE? COŽE? COŽE???
      Neeeeee… Sakra, to ne. Oukej, taky se transformuju. Jsem Mia, tohle jim neprojde. Bože, proč nám tohle dělají? :D
      K Temnotě se já osobně asi nikdy nedostanu, nějak mě to neláká. :D Ale Zloději dýmu jsou supr, takže doufám, že tu Temnotu dočteš a dostaneš se k nim (nebo si je kup :D).
      No. Uvidím. Třeba se k tomu někdy dokopu. Bez naděje byla taková ta oddechovka, od které člověk nic nečeká a dost si u ní odpočine, takže až někdy budu chtít odpočívat, sáhnu po tom. :D

      Vymazat

Okomentovat

Napiš sem, cokoli budeš chtít, ráda si počtu, poutníku.