Mořin průvodce – Svět knihy Praha + HumbookStage 2019

Pokud se vám sociální sítě nezaplavily fotkami a zprávami ze Světa knihy v Praze a HumbookStage, můžu vám říct jenom to, že asi prostě nesledujete ty správné lidi. 

I já jsem se totiž vyloupla na Světě knihy, a když jsem se celá utahaná, mokrá a se zhoršujícím se nachlazením vrátila domů, strávila jsem většinu času u Instagramu a projížděla si zážitky ostatních z toho úžasného dne. Na mnoha fotkách jsem totiž byla i já. Třeba takový Humbook, že jo… Ale nepředbíhejme.

Svět knihy je každoroční akce, kterou bych asi jednoduše nazývala „svátek všech knihomolů“. Ten letošní byl již 25. za celou tu dobu, co se koná, což je neskutečné. A ukazuje to hlavně to, že tu pořád jsou lidé, kteří čtou.

Na Světě knihy se i tentokrát ukázala HumbookStage, která tam oxidovala (já nechtěla, aby to vyznělo špatně, právě naopak, je to můj nejoblíbenější program!) také loni. Tou dobou jsem ale byla příliš stydlivý človíček, nikoho jsem neznala, a tak jsem si to nemohla patřičně užít. Letos ale bylo všechno jinak.





Jak všichni víme, originalita je moje druhé jméno (nebo možná šílenost, těžko říct). Proto jsem se podle toho řídila i během Světa knihy. Do ulic jsem vyrazila s knihou na hlavě, kterou jsem si během týdne pořádně vytunila – bála jsem se, aby nespadla, takže jsem si ji upravila pro denní nošení. Nakonec se z toho stala čelenka, která fascinovala snad všechny (a nakonec ji stejně zničil déšť, chuděrka).


S sebou jsem ale neměla jen svou boží čelenku. Mým dalším úkolem kromě šíření šílenosti do světa bylo předání záložek lidem, kteří si je u mě zamluvili. Řeknu vám, najít se v tom davu lidí – to je dobrá omejvárna (toť k tomu, že jsem chtěla tenhle článek psát takovým estetickým, možná i vzletnějším stylem psaní, no, co se ode mě taky může čekat).


Už ráno, když jsem vysprintovala ven z domu, jsem se stala středem pozornosti. A to i přes ten fakt, že bydlím na pražským sídlišti, kde v sobotu po ránu fakt téměř nikdy nenajdete živou duši.

V MHD, která mě ale pomaličku přibližovala k centru Prahy, to ale bylo značně zajímavější. Schválně jsem si v metru stoupla ke dveřím, do nichž se téměř nenastupuje, aby mě každý další člověk, který se rozhodl jet tímto spojem, viděl. Ty pohledy mě strašně bavily. Někdo se na mě díval a přemýšlel, jestli mám všech pět pohromadě. Další člověk se lehce zasmál. Starší generace mě potichu soudily. Ale já jsem se i tak usmívala jak sluníčko a bavila se. Už jenom ta cesta stála za to a řekla mi, že jsem s tou knížkou na hlavě udělala dobře.

Na Hlaváku jsem do své zatím jednočlenné party přibrala Káju z Kájina světa (a vyděsila jsem díky své knížce na hlavě i její příbuzné) a pak se k nám čirou náhodou přidala i Kačka z Knih od Kačky (která několikrát málem spadla v metru). Když se to tak vezme, vedla jsem docela velkou skupinu, když jsem vystupovala na Nádraží Holešovice, kde jsem se měla sejít s Barčou (kterou znám od Humbooku) a další Kačkou z Mé srdce z knih (pro mě téměř novou tváří, ačkoli jsem ji znala přes sociální sítě). Těmhle dvěma děkuju hlavně za to, že mi pomohly koupit lístek v tramvaji za jízdy. Jedna mi držela peněženku, abych ji mohla otevřít, druhá psala do mobilu číslo karty. Jako… tomuhle se teprve říká knihomolská spolupráce. A navíc je to cvaklý.


A pak to začalo. Ten den byl naprosto úžasný. Nějakej týpek ve frontě za mnou přišel a řekl mi, že když mám tak hezky tu knihu na hlavě, že si zasloužím záložku (jak milé). Kolem sebe jsem rozeznávala známé tváře z knižního světa. Všichni, kteří kolem mě procházeli, se divili mojí knížce na hlavě. Začala úžasná Humbook Stage, ze které jsem neslyšela téměř ani slovo, protože jsem se prostě pořád bavila s těmi úžasnými lidmi kolem. Vždy jsem někam popoběhla a najednou jsem zase stála v jiné skupince a povídala si. Moje hlasivky dostaly fakt zabrat.

Kdybych měla mluvit o programu, znovu zopakuju, že jsem ho téměř nevnímala. Vážně jsem celý den pobíhala po Světě knihy a povídala si s ostatními, protože jsem prostě potřebovala všechny poznat. Zaslechla jsem ale část besedy, na které povídala Klárka z Klářiných knih o audioknihách – ráda by namluvila Malý život, což všichni víme (a kdo to neví, tak ten nezná Klárku). A potom jsem také poslouchala část programu o záporácích, kde mluvily i holky z Humbook teamu (Míša, Anička a Marky). Bohužel jsem určitá témata záměrně neposlouchala, protože… protože spoilery.

Co se týká knižních přírůstků, ráno mě Barča donutila koupit si Děti krve a kostí. Jsem na ně zvědavá. Také jsem nemohla opomenout sehnat si Kronovy děti, protože… haló, Pavel Bareš, Projekt Kronos (recenze) je úžasnej.

A zastavila jsem se i v antikvariátu, kde jsem sehnala jednu krásnou knížečku od Agathy Christie, která se jmenuje Smrt staré posluhovačky.



Mám taky velkou zásobu různých záložek (že jo, Solničko?), fan artů (že jo, Solničko?), úžasný mávátko (že jo, Solničko?) od nakladatelství Jota, gumové medvídky… a spoustu dalšího!




Strašně moc si vážím všech, které jsem potkala a děkuji jim za to, že jsem si s nimi mohla pokecat (i když moje hlasivky teda vážně neděkují, asi jsem se přemluvila a do toho mě teď ještě zmáhá nachlazení). Všem taky děkuju za fotky a prostě… prostě za všechno!

Loni jsem nevěděla, jak si mám tenhle den užít, teď už to vím. Člověk musí ty lidi alespoň trošku znát, aby to stálo za to. A ačkoli tenhle den skončil příšernou bouřkou, kde se na scénu připletly i kroupy, já jsem přišla domů naprosto zmáčená a v botách jsem měla hotový rybník, tohle za to stálo.

A teď nakonec sem dám výčet fotek a dalších "důležitých" poznámek.

 Míša z Radši knihu, která za mnou sama přišla!

Já, Maya a Solnička – boží parta!

Ebi z @libraryofpoisonebi
První deštík
Knihonáramek k Projektu Kronos

V mekáči jsme ke konci dne se Sol a s Eli sčítaly ztráty. 
Já tak špatně nedopadla, ale Sol a její Nikdynoc... 
držely jsme smutek.

Můj CVAK tým!

Solniččin batoh, Solniččiny knihy a @knizky_a_ja



Mějte se fanfárově! To je ode mě všechno.

Byli jste na Světě knihy? A na HumbookStage? Jak jste si to užili?

(Jo, a tu fotku, o které jsem mluvila na začátku. Najděte si ji sami. Instagram Humbooku vám ji lehce poskytne. Já vám ji tak lehce nedám.)

Mora

Komentáře

  1. Bylo to super! Brzy se vidíme znovu, doufám, že je ti to jasmý 😂

    OdpovědětVymazat
  2. Ja sa už na Svet knihy chystám pomaly dva roky a stále sa tam neviem dostať :D Snáď raz... Úplne chápem, že si si kúpila Kronove deti, ja by som spravila to isté :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně už příště přijeď! Stojí to za to! :D A Kronovy děti jsem začala číst... a zatím je to bomba!

      Vymazat
  3. I já jsem na Světě knihy byla, dokonce i na HumbookStagei, a několikrát jsem tě zahlédla! :D Říkala jsem si, jak ti ta knížka na hlavě drží, ale bohužel, nebyl čas ani odvaha se u tebe zastavit. :D
    Letošní SK jsem totiž využila jako výmluvu nakoupit si knížky, a že jich nebylo málo. Celkový počet je osmnáct... :D Jo, osmnáct knih! Nevím, jak se mi to podařilo, ale je to tak. :D
    Naprosto jsem si SK užila, naštěstí i knihy, které jsem si pořídila, přežily tu potopu, co se převalila na HumbookStagei, takže já jsem byla spokojená. :D
    Byla to má druhá návštěva Světa knihy a určitě ne poslední. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Áh, teď se tady prostě úplně usmívám. Všichni si mě všichni. A to je neskutečný! :D Každopádně příště za mnou určitě přijď, já se vážně chci bavit s každým!
      Já bych byla schopná těch osmnáct knih nakoupit, spíš nevím, jak bych to odnesla. :D
      Tak já hlavně doufám, že budeš na HumbookFestu a že tentokrát pokecáme! :D

      Vymazat
  4. Bylo to skvělý, Cvaku, a určitě se znova uvidíme ♥

    OdpovědětVymazat
  5. Jé, tak to jsi byla ty s tou čelenkou. Tu jsem celý Svět knihy obdivovala. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak teď jsem ráda, že jsi mě jen díky blogu takhle odhalila. Jsem ráda, že se líbilo. :D

      Vymazat
  6. Svět knihy byla naprosto pecková akce. Akorát jsem měla stejnej problém, jako loni ty. Styděla jsem se za kýmkoliv přijít, požádat o fotku nebo jenom předat záložku. Zároveň jsem ale hrozně moc chtěla. Nějak to ale nešlo :( tak doufám, že příští rok bude lepší! ��

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale i tak ses bavila a vážně jsi tam s někým byla, určitě jsi na tom byla o poznání líp než já. Já loni... jsem byla prostě bezradná. :D
      Každopádně ti garantuju, že příští rok to bude lepší určitě! Protože já sama jsem toho důkazem. Když znáš alespoň pár lidiček, je to prostě dokonalý! <3 :D

      Vymazat
  7. Já jsem na Světě knihy nebyla, ale když jsem viděla všechny ty fotky, cítila všechny ty vaše nadšené pocity, tak toho zpětně lituji. Ale hodlám se polepšit a dorazit alespoň na Humbook, i když s mojí silně introvertní povahou to bude ještě oříšek :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Humbook musíš, stojí to za to! A vůbec se neboj, já taky vždycky jsem hrozný introvert, ale na těchto akcích to ze mě vždy opadne. :D a hlavně se můžeš přidat ke mně a já ti vyhučím díru do hlavy, nic takovýho že bys vynechala Humbook! :D

      Vymazat
    2. Dobrá, beru tě za slovo :D

      Vymazat
  8. Na světě knih jsem byla po velmi dlouhé době, ale naštěstí jsem hned od začátku jela s jednou z instagramu po domluvě, kde mi předávala knihu a pka se k nám přidaly další holky, takže jsem trochu pomalu rozmluvila a jinak bych asi byla nervóznějších. bylo to tam skvělé, jako lidi, přednášky, prostě nejlepší den za dlouhou dobu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak! Naprosto souhlasím! Já jsem se téměř nezastavila! :D

      Vymazat

Okomentovat

Napiš sem, cokoli budeš chtít, ráda si počtu, poutníku.