Knihohlavské shrnutí – červen 2019


Fajn, fajn. Nečekala jsem to, ale shrnující články mě vážně baví a opravdu jsem netušila, že na to nebudu zapomínat. Já jsem totiž hlava děravá, to tady spousta z vás ví. Vlastně nechápu, proč se tím tak chlubím, no, ale... nebudeme to rozebírat.

Červen mi přinesl zajímavé tituly, o tom žádná. Navíc jsem v něm splnila i svůj první bod z letní výzvy. To znamená, že mi zbývá ještě sedm knih, na které se šíleně těším. Asi bych měla omezit svůj společenský život, takto se mi snižuje můj čas na čtení!

V červnu u mě došlo k historickému okamžiku. Já, člověk, který řekl, že bez toho dokáže žít, jsem si přečetla svou první mangu. A bylo to naprosto boží! Vrhla jsem se do Zaslíbené Země Nezemě a můžu vám k tomu říct jen jedno: Jestli s mangou chcete začít, tohle je na to opravdu ideální. Bude vás to bavit. Příběh krásně graduje. Hned po dočtení jsem potřebovala další díly, ovšem ještě jsem je neměla k dispozici, takže jsem to musela nějak vydržet. Ty první dva dny byly extrémně těžké, to vám povím, nedokázala jsem číst něco jiného. 

Teď už na mě ty dva zbývající čekají v knihovně, ale já si je tak trošku šetřím na později, protože vím, že se znovu dostanu do stavu, kdy budu potřebovat pokračování. A já se nechci trápit. 

Co dál? Tento měsíc mi přinesl chuť pustit se i do Dám ti slunce (recenze), které jsem moc dobře znala díky obálce a názvu a které mi také doporučila má kamarádka z instagramového účtu Knihy jako pihy. Byla to miloučká oddechovka, asi bych ji přirovnala k takovým těm dílkům, které přečtete jedním dechem v horkém letním dni (ach, jak poetické, Moro).


V šedých tónech také spadá do června, což mě překvapilo. Myslela jsem, že jsem tuto audioknihu poslouchala už v květnu, ale evidentně mám potíže s vnímáním reality. Páni, všichni se teď smějeme. K V šedých tónech jsem se dostala díky skupině Humbook blogerů a Míše z Radši knihu a neskutečně jsem si poslech užila. Rozhodně jeden z těch silných zážitků, na které jen tak nezapomenu. Doporučuji. Kdo chce vědět víc, odkazuji ho na tuto recenzi! Samozřejmě je má, koho jiného by byla? (Mora se hystericky směje, dneska s ní cloumá švihlost víc než obvykle.)


Díky MegaKnihám jsem dostala možnost se vrhnout do drsného světa Nikdynoci (recenze). Té knihy, která rozvířila vody českého bookstagramu. A já vám můžu říct, že to za přečtení rozhodně stojí. Už jenom kvůli tomu nápadu! A tomu, že Jay Kristoff dorazí na HumbookFest 2019!


A jsme na konci. Čím jsem tento úspěšný měsíc uzavřela (uvědomujete si, že tu nemám nic, co by se mi nelíbilo? Chci červen častěji!)? Ničím jiným než Geminou, druhým dílem ze série Illuminae a zároveň první knihou z mé letní výzvy. Absolutně jsem nečekala, že ji zvládnu dočíst tak brzy. Trvalo mi to totiž dva dny a vzhledem k tomu, jak jsem se do toho ze začátku nemohla dostat, vážně jsem nevěřila, že bych ji zhltla tak rychle. Ovšem tak kolem strany dvě stě to začne nabírat na obrátkách. A to fakt šíleným způsobem.

Jak jsem říkala (tedy psala, tenhle problém vnímání je u mě skutečně veliký) už předtím, chtěla bych červen častěji. Jsem se vším spokojená! Lepší pocit neexistuje, ačkoli nějaká ta kritika mi chybí.

Dva měsíce prázdnin budou skvělé, už si je pořádně užívám a doufám, že budou i podobně úspěšné. Momentálně mám na plánovaném seznamu Příběh od D. D. Gabrové, dalším dílkem v pořadí je Kulti od Mariany Zapaty, protože se mi eknihovna.cz konečně ozvala. Rozhodně to bude něco, to mi věřte, je na co se těšit.

A teď tedy má nejoblíbenější část tohoto shrnutí. 

Jaké knížky jsem měla na hlavě?


Mám dojem, že jsem si pochvalovala Dám ti slunce, protože dobře drželo.

S Dám ti slunce jsem dokonce fotila i V šedých tónech 
(jo, to cédéčko, co vidíte, V šedých tónech není, 
ale za pár hodin díky Photoshopu bude).

Nikdynocí jsem stoprocentně natáčela mluvená stories. Na Yoli pikniku jsem si dala na hlavu Agathu Christie a její Smrt staré posluhovačky. A pokud vím, tak tohle je všechno. Tentokrát jsem ty knihy hodně opakovala, ale musí se jim nechat, že držely fakt dobře.

Co jste za červen přečetli vy? Povídejte!

Mora

Komentáře

  1. Tohle je skvělý formát článků, já mám ty shrnovací taky strašně ráda, ale hůř se to píše než čte. :D
    Dám ti slunce bych si taky někdy chtěla přečíst, i když asi v originále. :)
    Momentálně čtu od Agathy Christie Kočku mezi holuby. Poirot je skvělá záležitost. :)
    Já jsem četla Hraničářova učně a Slepou mapu od Aleny Mornštajnové. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se to teda píše skvěle. Člověk se ohlédne za tím, co přečetl a jak na to reagoval. Jsem ráda, že mě to tak chytlo, a také jsem ráda, že se líbí. :)
      Na Slepou mapu se již dlouho chystám. Byla dobrá? :)

      Vymazat
  2. Prosímtě, ani mi neříkej, že Gemina bude nabírat na obrátkách. Takhle se toho druhého dílu snad ani nedočkám, jelikož je v knihovně půjčený. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ze začátku to tak sice nevypadalo, ale na obrátkách to nabírá fakt solidně. :D Snad se ho brzy dočkáš!

      Vymazat
  3. Máš docela málo knih za červen! :O Ale parádní! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, někdy se člověku prostě nechce číst. Navíc nelámu rekordy, čtu si, kolik chci a kdy chci. :D Červen byl fakt skvělý, tyhle měsíce jsou nejlepší! :)

      Vymazat
  4. Když se tak dívám na tvé přečtené knihy, tak musím říct, že jsem nečetla ani jendu. Takže bohužel nemohu sdílet nadšení nebo naopak řvát, jak to bylo hrozný. :D Každopádně sérii Illuminae bych si chtěla přečíst a doufám, že se k ní konečně brzy dostanu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oj, jak to? Tak snad se k Illuminae dostaneš, je to vážně vytuněná série. :D

      Vymazat
  5. Červen byl super měsíc! Měla jsem více méně klid v práci, takže se tam dalo na tajno číst, nebo pak na dovče, ale červenec? :D Ježíš, ten totálně projedu. :D
    Takže v červnu to bylo 7 knih, z nichž ta nejlepší byla určitě Nikdynoc! Já to naprosto miluju, těším se na HumbookFest, na autora, na seriál, a hlavně na pokračování, které podle komentářů slibuje gladiátorku Miu? Whááát. :D To chci! Ať to koukají vydat co nejdřív! :D
    Mou první mangou byla kniha Romeo a Julie, a stále ji někde mám v knihovně. :D Na Zaslíbenou Zemi Nezemi jsem zvědavá, ale zatím čekám, zda ji nepořídí do knihovny. Co se týká Illuminae a Geminy, stále jsem to ještě nečetla, a pochybuji, že to do HumbookFestu stihnu. :/
    Ale četla jsem V šedých tónech, a hodně se mi to líbilo, ale už je to dávno, co jsem to četla, a znova, ať v audioverzi, nebo zase knižně, se na to nechystám, nejsem moc fanoušek knih, co se odehrávají za doby 2. světové války. :)
    I Dám ti Slunce jsem četla, ale taky, už je to doba, a nevím, jestli si dám někdy v dohledné době rereading. :D Mám to krásné anglické vydání doma, tak uvidíme. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám dojem, že červenec taky projíždím, protože přes léto mám vždy ve zvyku číst mnohem víc, ale tohle léto je evidentně nějaké kompletně jiné. :D Dělám strašně moc jiných věcí!
      Na autora se taky strašně těším a na seriál taky (prosím, historický moment, já a seriály to nikdy nešlo dohromady, ale... ehm, Nikdynoc, to musím vidět :D).
      Zaslíbená Země Nezemě vážně stojí za to, takže neotálej a kup si ji, je to roztomilé čtení, které si chci vzít na chatu, kde budu louskat zbývající dva díly. Určitě to bude pecka! Stejně jako ten předchozí! :D
      Ale Illuminae se vážně čte šíleně rychle, takže uvidíš. Třeba tě někdy napadne se do toho vrhnout a skutečně to do Humbooku stihneš. :D
      U Dám ti slunce mě trochu napadlo, že bych ho mohla zkusit přečíst v angličtině, protože by to pro mě nemuselo být složité, ale uvidíme. Mám takový dojem, že svoje schopnosti v angličtině možná zkusím pocvičit v nějaké manze. :D

      Vymazat

Okomentovat

Napiš sem, cokoli budeš chtít, ráda si počtu, poutníku.