Knihohlavské shrnutí – září 2019

Zdravím vás, moji drazí. Dnes je nádherná středa (dobře, ne, dnes je ten typ středy, kdy jsem trčela ve škole do půl čtvrtý, takže nádherná rozhodně není správné slovo) a já tu pro vás mám klasické knihohlavské shrnutí, ovšem tentokrát již za měsíc září. Stejně jako v srpnu se mi podařilo přelouskat pět knih, čemuž se poměrně divím. Čekala jsem, že na čtení moc času mít nebudu… I když… tři knihy z mého seznamu vlastně patří do povinné četby, takže jsem ve svém volném čase vlastně přečetla na vlastní popud pouze dvě. 

(Neberte mě špatně, klasika mě velmi baví, ale když slyším spojení "povinná četba", nikdy se mi do toho nechce, protože je to zkrátka povinné. Jak to máte vy?)

Určitě víte, že tuto sobotu bude HumbookFest 2019. Už teď vám můžu říct, že to bude stát za to, že se na vás neskutečně těším a že určitě budu psát z akce report. Nedávno jsem si četla svůj report na Humbook 2018 a připadalo mi… jako kdyby to psal někdo jiný. Mám dojem, že jsem se za ten rok neuvěřitelně změnila. Nejsem ta uvnitř zakřinutá dívčina jako loni. (Jo, loni jsem sice vystupovala hrozně drsňácky, ale věřte mi, že jsem se hodně bála. Dokonce jsem ani nevěřila, že zvládnu na Humbooku vydržet až do večera, na mě to bylo zkrátka až moc velké socializování.) Pamatujete si na Svět knihy? To bylo úplně jiné. Takže ačkoli byl Humbook 2018 dokonalý, vím, že jsem ho prožila v trochu jiné kůži.

Ale o těchto dojmech až příště, pravděpodobně v neděli. Teď se vrhneme na přečtené knihy.

Září jsem odstartovala s Podlým králem (recenze), kterého jsem četla v rámci Osoleného čtení se Sol a Anet. A upřímně… čekala jsem od toho víc. Sice to bylo super a já se u čtení dost bavila, ale mělo to podle mého názoru spoustu drobných chyb. A to mi nevyhovovalo.


V rámci spolupráce s mým milovaným webem eknihovna.cz jsem si mohla přečíst Přiveďmě zpátky (recenze). To je třetí thriller od mé oblíbené autorky B. A. Paris., který mě sice nezklamal, ale na druhou stranu ho považuji za Parisino nejslabší dílko.


A pak přišla ta povinná část měsíce, protože jsem prostě… pako a nejsem schopná něco přečíst za tu dobu, kdy to číst máme. Jmenovalo se to letní četba. Já to četla poslední dva týdny v září.

Jako první jsem sfoukla Obraz Doriana Graye, ten mě velmi zaujal svou myšlenkou, protože to je zkrátka povedené, a to mi nikdo nevytkne. I když některé momenty jsou velmi… jak to říct? Zdlouhavé, to je ono. Oscar Wilde někdy vážně popisuje obyčejné okamžiky tak dlouho, že máte velké nutkání to přeskočit.

Potom jsem se pustila do Bílé nemoci a musím uznat, že ta mě ohromila. Navíc jsem ji měla přečtenou asi za dvě hodinky a čtenářský zápis byl jednoduchý, protože hlavní myšlenky zkrátka lehce uvidíte. Fajnové čtení, určitě dávám k maturitě.

A na konec jsem si vzala do parády R. U. R., které mě bohužel v porovnání s Bílou nemocí tak nechytilo, ale nevadí, přeci jen nemůže mě bavit všechno.

Teď tedy přistupme k důležitému tématu… A to je, které knihy jsem měla za září na hlavě?


Několikrát jsem tam měla knihu s názvem Wonder Woman: Válkonoška, jednou jsem s ní natáčela stories, když mi dorazil Chlapec, který následoval svého otce do Osvětimi, a potom jsem si ji vzala, když jsem šla kritizovat Furyborn (do čehož jsem se pustila vážně drasticky a ještě jsem s tou kritikou neskončila). A upřímně moji drazí, já nevím, možná jsem tam narychlo položila i ten Furyborn, ale to je asi všechno. Asi si to šetřím na Humbook.

Co vy? Co jste přečetli za září? A budete na Humbooku?

Mora

Komentáře

  1. Ajajaj...Čapek mi nějak nesedí a je mi to líto :-D ale nesedí mi. :-D čETLA JSEM Krakatit a Hordubala a Obyčejný život. Ale Bílou nemoc chci zkusit právě kvůli tématu, tak třeba mi bude sedět víc. :-D
    A Přiveď mě zpátky mám doma myslím v aj z knihobudky (teda jestli je to orpavdu ona, je to jedna od B.A. Paris. :-D :-D)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě ji zkus, třeba tě Bílá nemoc bavit bude. :D
      A jsem zvědavá, co řekneš na Přiveď mě zpátky. :)

      Vymazat
  2. "Určitě víte, že bude Humbook Festival". - Ne, popravdě jsem to až doteď vůbec nevěděla. Tohle jde úplně mimo mě. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jajajaj, já se tady o tom nikde nezmiňovala? Sakra, budu to muset příště hlásit megafonem. :D

      Vymazat

Okomentovat

Napiš sem, cokoli budeš chtít, ráda si počtu, poutníku.