Knihohlavské shrnutí – srpen 2019

Dobrý den, moji drazí (jakýpak to formální začátek!), vítám vás u dalšího dlouhého Knihohlavského shrnutí. Tentokrát již za měsíc srpen, který mi přinesl celkem pět knih. 

Jestli za to stály, se dozvíte, to se nebojte, nejdříve se ale vyjádřím k začátku školního roku, abych se také trošku vypovídala. Mám dnes tu potřebu opravdu silnou (silnější než obvykle), takže mě omluvte.

Mé vyjadřování je dosti škrobené, není-liž pravda? Jsem na tom evidentně vážně špatně. Školní rok už je tady a já mám po těchto pěti dnech dost. Jsem ve stádiu psychického (většinou říkám duševního, ale i takhle to může být) rozkladu. Ještě jsem se ani dostatečně neprobrala a už se učíme. 

Takže… mé dojmy… no, nemyslím si, že je chcete slyšet. Ledaže chcete poslouchat filozofování sedmnáctiletý holky, která je úplně mimo snad na každým předmětu, co v tý škole má, protože dva měsíce lítala po anime akcích, tancovala si na terase svojí nej kámošky, poslouchala k-pop a permanentně četla. Je to teď tedy dost zlé. 

Například takové finanční trhy, to je předmět o investicích a nakládání s penězi. To samo o sobě takový problém není, ten detail, co mi vadí, je náš profesor. Prej jsem na něj při první hodině vyděšeně vykulila oči. A to aby zvládnul vyslovit moje jméno… jo, to bych po něm zase chtěla moc.

Nebo třeba geografie světového hospodářství, to je zase celé anglicky. A ačkoli tomu všemu rozumím, v okamžiku, kdy se na mě prófa obrátí s nějakým dotazem, nejsem schopna jí odpovědět, přestože moc dobře vím, na co se ptala. Jo, jsem na tom blbě, ale víte vy co... ono chvíli trvá, než se zase dostanete do toho školního koloběhu a budete schopní pořádně vnímat. Dávám si tak týden, pak budu v pohodě a... a už to tu skládám (skládám?) páté přes deváté. Ale alespoň už nepíšu tak škrobeně. Takže… nejvyšší čas rozebrat ty knihy, co jsem přečetla.

Pokud se nepletu, za srpen jsem přelouskala pět dílek.

Měsíc jsem započala s mou milovanou srdcovkou, prvním dílem Talonu (recenze). Pokud mě sledujete na Instagramu, museli jste tam tuto knihu zaregistrovat. Pěla jsem na ni ódy dost dlouho. Je to totiž něco, co jsem poprvé četla před třemi lety a zamilovala se do toho. Teď jsem si to přečetla znovu a pane bože… já jsem si to snad zamilovala ještě víc. Velké doporučení!




Díky spolupráci s autorem Ivem Tomanem jsem dostala možnost přečíst si jeho první humornou beletrii s názvem Božka (recenze). Toto dílko považuji za příjemnou a kraťoučkou oddechovku, čtení jsem si užila, a pokud se někdy budu chtít odreagovat, třeba po Božce opět sáhnu. Díky této recenzi jsem se také setkala s názorem, že kniha, která je krátká a má větší písmena, hned značí to, že je nic moc. Já s touto myšlenkou zásadně nesouhlasím. Však si vezměme třeba díla, která jsou velmi populární a opěvovaná – Malý princ, Podivná knihovna, Petr a Lucie. Je tohle všechno snad nekvalitní čtivo? Co si o tom myslíte vy? Povídejte. Ráda bych to věděla!




Protože jsem na začátku měsíce četla jedničku Talonu, není asi žádným velkým překvapením, že jsem se pustila i do druhého dílu, a to je tedy Talon: Proti všem. Původně jsem měla v plánu Ódinovo dítě, ale to mě nakonec poměrně unudilo, takže jsem se pustila do něčeho, u čeho jsem věděla, že to určitě bude stát za to. A stálo. Je to skvělé pokračování perfektně rozjeté série a myslím si, že do dalších dílů se budu pouštět i v angličtině, protože mě opravdu zajímá, jak se tohle všechno může vyvíjet dál.

Nějak na začátku roku 2019 jsem se potkala s Muffinem a čajem (recenze) (ježíš, tohle zní sakra divně, jak jsem se s tím mohla potkat?) a bohužel mě to moc nezaujalo. Ovšem autor mi na mou recenzi zareagoval a takové zpětné vazby si já hrozně moc cením, takže jsem se rozhodla, že dám Theovi druhou šanci. Tentokrát mě nezklamal. Koláčky a spiklenci jsou druhý díl Muffinu a já musím říct, že jsem si čtení užila. Je to jedna z těch knih, které jsem přečetla na jeden zátah. A tohle se mi vážně často nestává, byla bych schopná tyto tituly spočítat na prstech. Což znamená, že autorovi patří mé velké imaginární smeknutí klobouku. Sice mi tam něco nesedělo, ale bavilo mě to více než jednička, a to je přece super!

Nu, a konec měsíce jsem zakončila něčím neskutečným. Pustila jsem se do Múzy nočních můr, což je pokračování Snílka Neznámého, knihy, která je psána nádherným stylem. A já můžu říct, že to bylo zkrátka úžasné. Bohužel se tam našlo pár míst, kdy jsem vyskočila z děje (nevím, jak se to stalo), ale jinak… tohle je majstrštyk metaforického stylu psaní. Děkuji autorce za to, že něco takového vůbec vymyslela. Děkuju, děkuju, děkuju.

To je k přečtené sekci všechno, jaké knihy jsem si tedy tento měsíc dala na hlavu?


Šest vran. To vím, měla jsem s nimi poměrně zajímavé mluvenky (to je můj novotvar pro mluvená stories na IG), protože jsem byla hrozně moc šťastná z myšlenky, že se kamarádovi (u něhož bych netipovala, že se mu to bude líbit) těch Šest vran prostě vážně líbilo.

Pak jsem si tam položila Ódinovo dítě, protože prostě proč ne. A jednou tam byl milý Strážce ztracených měst, protože byl nejblíže.

Co vy? Co jste zvládli přečíst za srpen? A jak zvládáte začátek školního roku, pokud studujete? 

Mora

Komentáře

  1. Talon som čítala už dávnejšie a bolo to dobré čítanie, ale k pokračovaniu som sa tuším už nedostala :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Ty jsi asi na ekonomce, co? :) Držím ti palce, určitě ten školní rok nějak zvládneš. Nebo to dělej jako já - já se vždycky soustředila na to, aby už byl víkend, a takhle mi utekla v podstatě celá střední. :D Ale ne vždycky to tam bylo hrozné, jsem vlastně docela studijní typ, jen mi nešla matika a chemie a vždycky jsem se modlila, aby ta hodina už skončila a nikdo mě nevyvolal. :D
    V srpnu jsem nepřečelta snad vůbec nic, poslouchala jsem jednu audioknihu a toť vše. Na vině je práce v Mekáči, která mě úplně vysávala. Ale už mám od toho pokoj a na vysokou nastupuji až v říjnu, takže si v září dělám takové prázdniny a doháním čtecí resty. Právě čtu třeba Mechanický pomeranč nebo Zlodějku knih. :)

    Měj se krásně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Páni, tyhle komentáře mě vždy potěší nejvíc. Dlouhé, jako bloger mám co číst, úžasné vyjádření. Vždycky obdivuji ty, kteří mi tu něco takového zanechají, takže moc děkuji! :)

      Ano, jsem na ekonomce, konkrétně na obchodce v Karlíně, pokud ti to něco říká. Doufám, že se co nevidět proberu. Jinak tuto variantu dost zvažuji – přežívání do víkendu je vynikající nápad. :)

      Ono o tu školu tolik nejde, učení mi také nevadí, jsem spíše člověk, co si pamatuje z hodin, ale v mém případě mi jde hlavně o ten třídní kolektiv, který mi skutečně nesedí, a tak mi můj pobyt na škole trochu ztěžuje. Kdybych tam neměla pár super kamarádek, nevím, jak bych to tam vydržela. :d

      Pracovala jsi v mekáči? Nedivím se, tahle práce vysává dost. Kamarádka tam pracovala a 24/7 si na to stěžovala. :D

      Tak tím pádem přeji příjemné zářijové prázdniny, snad si to užiješ! :)

      I ty se měj krásně!

      Vymazat
  3. Já přečetla takovou svou hromádku 😀. Nejvíce se mi líbil Kulti ❤️

    OdpovědětVymazat
  4. Jakožto držím ti se školou palce, aby ses v ní vzpamatovala. Já mám prozatím klid, ale už mě to taky bude brzy čekat. To zas bude něco. :D
    Jinak jsi tedy přečetla samé pěkné knihy. Teď přemýšlím, co jsem přečetla já. :D Už vím, převážně to byl komiks a jinak pokračování v sérií, HP a Kroniky pozůstalých. Takže docela dobrý.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju, snad to tam půjde, sice jsem už hned druhý týden odpadla s nemocí, ale věřím, že to nějak zvládnu. :D
      I tobě potom tedy přeji hodně štěstí!
      HP je zkrátka srdcovka. :)

      Vymazat

Okomentovat

Napiš sem, cokoli budeš chtít, ráda si počtu, poutníku.