Sedm knižních otázek a sedm knižních odpovědí

Wren se už asi po desáté ptal, proč přesně se dobrovolně sešel s Joem. Proč mu proboha navrhl, že spolu večer zajdou na čaj? Možná proto, že Lisandro nebyl k nalezení, protože se mu od včerejšího setkání v kavárně neozval, Gemma stejně tak a jeho další přátelé byli někde na dovolených. Léto, typické léto. Jen Wren trčel kvůli plánu převratu organizace tady. Příští rok se někam vydá. Třeba pojede navštívit mamku do Polska. Kamkoli. Ačkoli Prahu miloval, někdy jí měl už dost tím, jak nepřetržitě a beze změny v ní žil.

„Hej, Wrene, vnímej mě, kluku,“ křikl na něj Joe s úšklebkem.

„Nevnímám tě. Přemýšlím, co tady s tebou dělám,“ přiznal Wren, pokrčil rameny a usrkl si z čaje. Už chápu, proč je tahle čajovna tak vyhlášená, napadlo ho.

„Sám ses mě zeptal, víš to, že jo?“ 

Wren kývl hlavou, znovu zasažen tím faktem, že si to naplánoval sám. „Vím. Začínám litovat,“ pronesl ponuře.

Jsem tady a zdravím všechny pozemšťany, nepozemšťany, asociální knihomoly a mé milované přátele, kteří mě v tento moment jistě sledují! Vítám vás V záplavě knih! Tento týden poprvé. 


Na začátek jsem vám sem přidala další ukázku ze své práce, na které zrovna dělám, aby to tu nebylo tak suché. Tady je to totiž vždycky strašně suché, jasné, Moro. Jedná se o krátký úryvek z díla, jehož příběh jsem vymyslela na základě soutěže Hvězda inkoustu od Fragmentu. Právě totiž plním svou spisovatelskou výzvu, která vznikla právě kvůli zadání této soutěže. Napsat minimálně dvacet pět tisíc slov do konce listopadu, už mi chybí jen kousek a celý příběh bude brzy dokončen! Přeju pak lidem ve Fragmentu příjemné počtení, hádám, že to vyhodí do koše hned po prvních pěti stránkách (autorka článku se zase příšerně směje).


K věci. O čem bude dnešní článek? Chtěla jsem se zaměřit na svůj začátek psaní, ale nějak na to nemám náladu, takže se hodlám pustit jen do takové sedmičky knižních otázek, kterými vám vlastně ještě více přiblížím svou knihomolskou stránku (jako kdybyste mě za ten půl rok z recenzí ještě neznali, že jo). To ale až za chvíli.


Kdo sleduje Facebook V záplavě knih, jistě si všiml změny profilové fotky. Také jsem aktualizovala informace týkající se stránek, kde mě ještě najdete, a také jsem vyměnila úvodku. Trochu změny, to víte. Pokud mě chcete podpořit i na tomto místě, budu jen ráda.

Co se blogu týče, začala jsem se prezentovat dvěma větami, které mě skvěle vystihují. Myslím, že jsem konečně našla něco, co se mi líbí a co mi k mé bloggerské identitě vážně sedí. Co tedy na každém místě najdete? (Ještě budu muset aktualizovat blog, chystám menší úpravy designu a celého menu vlevo.)

Mám pruhované vlasy, divný život a originalitu v krvi. Jsem recenzentka, které švihlost říká pane.


Potom jen přihlédnete k té fotce, kterou momentálně všude používám, a máte jasno. Buď v této šílené skořápce (proč… jsem to... nazvala jako skořápku?) vydržíte, nebo odběhnete se strachem v očích pryč. Já hledám jen odolné čtenáře, to mi věřte.

Myslím, že už jsem se dostatečně vykecala. Už jsem vám sem hodila ukázku svého momentálního psaní, zděsila vás úvodem, v němž jsem vás nazvala mimozemšťany, informovala vás o všech novinkách a stále jsem se prostě nedostala k tomu, po čem se dnešní článek jmenuje.



Zdravím tě, já jsem Lora a budu tě provázet dnešním rozhovorem. Co kdybychom tedy začaly?


Souhlasím, Loro, ať je ti měsíc svědkem.

Jakou knihu jsi naposledy četla, kterou máš právě rozečtenou a kterou plánuješ číst jako další?

Momentálně procházím mezi reálným životem a příliš sladkými sny v Knihkupkyni od Cynthie Swanson. Musím zatím uznat, že je to dost čtivé, styl vyprávění autorky se mi zalíbil a rozhodně se mi zamlouvá i námět, který je podáván moc pěkně. Naposledy jsem přečetla mého milovaného Divotvůrce. A co se týče mých plánů, po Knihkupkyni bych se ráda vrhla na Krutého prince. Mám ho jako reading copy z Humbooku, takže jsem na něj dost zvědavá a chtěla bych ho přečíst ještě před jeho vyskočením na pulty knihkupectví.

Jaké žánry ti nejvíce sedí?

Nejsem zrovna vybíravá. Pokud je to dobře napsané, zaujme mě námět a kniha je svým dějem opravdu poutavá, skousnu všechno od romantických příběhů (u kterých občas házím šavli do kýblu vedle postele, protože tam bývá až moc cukru), přes detektivky až po fantasy a sci-fi. Vážně nepohrdnu téměř ničím, za poslední dobu jsem si oblíbila i psychologické thrillery. Jako každý správný knihomol své generace ale spadám mezi milovníky fantasy a sci-fi. Obdivuji všechno, v čem se fantazie autora potýká s naprosto nemožnými věcmi.

Organizuješ si knihovnu?

Ne. Ne. Já fakt ne. Házím to tam, jak se mi zlíbí, protože mám jen jeden takový regálek a skříňku, ale v nejbližší době samozřejmě plánuji menší úpravy. A nové poličky, protože mám na zemi docela místo, takže bych si to mohla dát i nějak esteticky dohromady.

Který z autorů, o nichž se v knižním světě hodně mluví a kteří jsou velmi vychvalováni, ti svou tvorbou nesedí?

Jednoznačně John Green. Četla jsem od něj Jednu želvu za druhou, kterou jsem dostala jako recenzní výtisk od Megaknihy.cz (můžu vám znovu poděkovat, jestli chcete), ale dvakrát nadšená jsem tedy nebyla. Čekala jsem bůhvíco, ale nakonec mě to tedy nedostalo. Nevím, proč je to tak populární. Proč je Green tak známý.

Každopádně se ale nevzdávám – doufám, že alespoň nějaký jeho příběh mě přesvědčí o tom, že si zaslouží, aby o něm knihomolové tak mluvili.

Dokážeš určit svou nejoblíbenější knihu za rok 2018? Samozřejmě se řiď slovem „zatím“, tento rok ještě neskončil.

Ne. Sice bych se mohla pokusit pořádně se zamyslet, ale pochybuji, že bych dospěla k závěru. Bylo tu až moc skvělých kousků. Tenhle rok se hrozně moc podařil. Jsem na sebe zvědavá, až budu sestavovat ten seznam doporučovaných děl, která jsem objevila v roce 2018. Protože se vlastně bude jednat o všechny knihy, které jsem přečetla, nejen o díla vydaná v tomto roce. Proto to bude ještě mnohem těžší. Už teď ale vím, že tam najdete Prohnilé město od Leigh Bardugo, Divotvůrce od Sebastiena de Castella nebo třeba Stíny nad zálivem od Lucy Clarke. Bude toho dost.



Chodíš do knihovny?

Knihovna je hned po mém pokoji mým druhým domovem. Radši ani nechtějte vědět, jak dlouho tam zvládnu strávit. Jsem tam klidně až do zavíračky a čtu si. To už mi pak musí knihovnice nenápadně sdělit, že už budou zavírat.

Jsi spokojená s povinnou četbou k maturitě?

Jak se to vezme. Mám ráda čtení, to ano. Vyžívám se v některých žánrech tak moc, že se při hodinách literatury usmívám jako měsíček na hnoji, ale jsou zkrátka věci, které mě nebaví. A to je bohužel dost knih ze seznamu maturitní četby.

Jsem člověk, který miluje divadelní hry a jejich čtení. Nevím proč, dobře se mi to čte, takže se na to tak nějak se svou vlastní maturitou, která mě čeká za dva roky, spoléhám.

Vím, že se do těchto seznamů dávají knihy starší. Od autorů, jejichž jména nám musí něco říkat. Ty, které probíráme v literatuře, abychom věděli, jak se český jazyk formoval, kdo s čím přišel, kdo udělal velkou díru v jakém žánru, ale zdá se mi, že pomalu zapomínáme i na novodobé autory. Osobně bych byla třeba pro zařazení Harryho Pottera, protože ten už je tak profláklý, tolik známý a tolik oceňovaný, že už by tam zkrátka patřit mohl. Stejně tak Pán prstenů, Eragon, ale i třeba nová Smrtka, aby tam bylo i něco aktuálnějšího. 

Neříkám, že bych měnila celý seznam, souhlasím s tím, že bychom tato díla měli znát, ale dle mého by se četba měla alespoň trochu inovovat. Na některých školách už jsou v maturitě zařazeny knihy nové (například ten Harry Potter), ale u nás to tak není. To víte, obchodka, která si o sobě hodně myslí, ta se s tím nepárá. Mám velké štěstí, že ten seznam poskytuje dostatek divadelních her, abych si jich mohla zvolit šestnáct.

Co jsem tím teda chtěla říct? Mám dojem, že jsem se v tom hrozně zamotala.

Zkrátka si myslím, že by se maturitní četba mohla trochu změnit. Za sto let už bude Rowlingová historií a důležitým bodem v seznamu povinného čtiva se stane její známý Harry Potter, tak proč ji tam nemůžeme zařadit už teď?

Díky ti za rozhovor, jsi milé děvče, tak zase příště!

Jasný, Loro, příště vymysli nějaké zajímavější otázky, děkuju.


Doufám, že jsem vám tímto článkem znovu trochu přiblížila svou osobnost. A ráda bych znala váš názor ohledně té maturitní četby. Shodnete se se mnou na tom, že by se měla zařazovat i nějaká novější díla, nebo si stojíte za tím, že by to mělo zůstat takové, jaké to je? Či byste maturitní četbu nejraději zrušili a skládali zkoušku z novodobého fantasy a novodobého sci-fi? Vaše názory na toto téma mě vážně zajímají, takže pište dolů!



Mora Leray

Komentáře

  1. Já si myslím, že zatím Harry Potter v povinný četbě k maturitě být nemá, spíš tak jako povinná četba během roku někam do čtenářského deníku. Je podle mě důležité, aby se četla i starší díla, přestože ani mě třeba jejich četba nijak nezaujala (až na pár výjimek..., kterých ale nakonec po přečtení bylo nakonec docela hodně).
    Vy nemusíte mít seznam maturitní rozdělený tak, aby zastupoval každý útvar? My museli mít minimálně tři díla od každého, plus k tomu ještě zařazený různě do období. Já vůbec nevím, jestli se to totiž na jiných školách dělá. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tím souhlasím, patří to k tomu, ale zkrátka si myslím, že lidé v dnešní době už maturitní četbou pohrdají tak moc, že by uvítali alespoň nějakou změnu, alespoň tak pět knih nových.
      Máme a každý útvar mi to zastupuje, i když si tam naházím šestnáct divadelních her. Zbytek už doplním poezií a prózou, hodlám si to lehce zjednodušit. :D

      Vymazat
  2. Rozhodně souhlasím, že by v povinné četbě Potter být měl, v dnešní době už klasika. U nás v knihovně ani nevím jestli se tam smí prostě jen číst, myslím, že tam místo na čtení není, ale je malá. Jen si vyberu nebo vyzvednu rezervované a jdu.
    Jinak pěkný rozhovor.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak! Kéž bych se Harryho Pottera dočkala u maturity i já (ale moje šance na jeho vytáhnutí by byla určitě slabá :D).
      No, teď jsem zmatená. Měla jsem za to, že se v každé knihovně číst může. Přeci jen je to knihovna a knihy se čtou. :d
      Děkuji moc!

      Vymazat
    2. Asi tam to místečko bude nějak šikovně schované, ale ještě jsem tam nikoho ani číst neviděla, mají tam vždy pěkné fronty na vrácení a i půjčení, ale zase na jiné jsem viděla, mám rezervovanou knihu, tak se tam asi příště více porozhlédnu :)

      Vymazat
    3. Budeš muset, knihovny jsou na čtení zkrátka perfektní, takže třeba tam nějaké místečko najdeš. :)

      Vymazat
  3. Jop, těch pár změn jsem si všimla! :D Jen... 'Co tu najdeš' - nebylo by lepší dát ty odkazy(názvy rubrik?) pod sebe jako seznam? o.o Takhle mi přijde takové nahňácené (google mi to slovo červeně podtrhl.... →.→) :D
    A... Jak jsi tam dala ten inst@gram?! >.< Taky jsem si ho tam chtěla dát, ale blogspot mi psal něco vy smyslu, že je to moc nové nebo něco takového, prostě to nechtělo ten kód přelouskat. :D
    ...
    Fajn. Už jdu na reakce k článku. ;D
    Já osobně taky přečtu cokoliv, ale musím tam mít aspoň nějaký prvek romantiky nebo erotiky nebo prostě toho vzrušení. :D Taky nemám ráda, když je to přeslazené, až mě z toho bolí zuby, ale když je to posypané tou slabou vrstvou moučkového cukru~♥ (Sakra, teď mám chut na sladký...)
    Já jsem se pokoušela přečíst si něco od Terry Prachetta (Sekáč) a vůbec mi to nesedlo. :D Dala jsem sice jen pár kapitol, ale rozhodně to bylo něco jiného (co si budem - bylo to naprosto nenormální) a svým způsobem i zajímavé, ale nic pro mě. :D
    Moje nejoblíbenější knížka za rok 2018 je rozhodně Archerův hlas (2015, M. Sheridan), kterou jsem si před rokem koupila jenom proto, že byla za 60 Kč. ;D A Vyvolená (2017, J. R. Ward) ta už byla sice dražší, ale je to od mé nejmilejší nejoblíbenější nejskvělejší autorky a z mé oblíbenější nejvzrušující (i když občas i nejpředvídatelnější) knižní série. ♥ (Obě samozřejmě E-Booky. xD)
    V knihovně jsem byla pouze v prváku a cítila jsem se fakt úžasně. *Q* Miluji pohled na police plné starých knih. ♥ Ještě to kouzlo staré budovy... *0*
    Ohledně četby k maturitě nemůžu říct, jestli jsem byla nespokojená nebo spokojená. Bylo mi upřímně jedno, co tam je. :D Tak jako tak bych si přečetla max. tak 7 a zbytek si přečetla ve čtenářském deníku. Zrovna mi tam HP měli (i když jen první díl). Jinak také nic novějšího. Všechno (většina) byly příběhy, které by měli být jednoduše všeobecně známé. (Například ten, kdo nezná Dr. Jekylla a Mr.Hyda je pro mě barbar. xD) Teď jsem se podívala na seznam, co mají letošní maturanti na mé bývalé škole a seznam zdvojnásobili. Trošku mě to naštvalo. :D (Sice silně pochybuji, že bych někdy přečetla Pýchu a předsudek nebo Velkého Gatsbyho, o kterého jsem se nedávno pokoušela, ale - jako obvykle - jsem to vzdala.)
    btw. držím palce v soutěži od Fragmentu! ;D
    (Teď jsem si vzpomněla... Už bych ti taky mohla odpověd na ten instáč. ._." Hehe... *kouká jinam a nenápadně si páská*)
    ...
    Ehm.. Tohle je fakt dlouhý..... •_• :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už úplně čekala, kdy mi sem hodíš takový sloh. No, tak tohle je zase materiál, holka, to ti povím. Máš jediné štěstí, že mě to vždycky tak strašně baví číst. :D
      Mně se to právě líbí, jak je to "nahňácané". :D Ale brzy by tu měly být rozklikávací obrázky, které tě hodí do rubrik, takže to tu vlastně není na tak dlouho. :D
      Tak je to jeden html kód z jedné stránky, kde jsem si ho vytvořila. Hledala jsem ho dneska asi půl hodiny a strašně dlouhou dobu nastavovala, ale vyplatilo se to. :D Tu stránku si už ale nepamatuju, ale pokud najdu, dodám. xd



      Slabá vrstva moučkového cukru je fajn. To se mi třeba líbí u Dvorů od Sarah Janet Maas. Ona používá provokativní romantiku, to je lepší, protože ta je mi sympatická. Není to žádné "miluji tě, zlatíčko!" a "já tebe také, drahoušku!". Tohle nesnáším ze všeho nejvíc. :D Hodně pěkná romantika je taky v sérii Šesti vran (já tě s tím musím tak strašně štvát! xd), ta je lehoučká jako pírko a vůbec ne přehnaná. :D
      Na Pratchetta se také chystám, ale víš co, seznam je stále nekonečný. Docela mě rozesmála kamarádka, která vůbec nečte a doporučila mi nějakou knihu. Začala jsem se smíchem válet po lavici. Kdyby jen věděla, jak je můj seznam plánované četby dlouhý. :DD Ta holka absolutně nezdá knihomilské problémy. xd
      Přidám si na seznam (ano, na ten nekonečný seznam :D). Četby není nikdy dost. :d
      To jako vážně? Já jsem v knihovně pečená vařená, zítra bych si měla doplnit zásoby četby na Vánoce. Za chvíli dojdou ty nejlepší kusy! xd
      Já jsem zatím teda odhodlaná číst všechno, protože se maturity dost bojím. Navíc ji stejně složím z divadelních her a budu na pohodu. :dd Závidím, já bych si ho tam dala okamžitě. Kdybych mohla u maturity vyprávět o Nebelvíru, Harrym, Hermioně… bože, to bych maturovala ve zlatém! :dd
      Velký Gatsby se už určitě třese na mé přečtení (tak za deset let xd). :D
      Děkuji! Třeba to zvládnu. :D
      Hele, já ti jednou neodpovídala dokonce až pět dní, tak co? :DD

      Ne, vůbec ne. :D

      Vymazat
    2. Ještě aby tě to nebavilo! Mé komentáře a zprávy jsou vždy vtipné a duchaplné! xD
      Tak hlavně, že se to líbí tobě. ;D
      Neboj, už jsem si poradila! ;D Já být chytrá holka! xD Ne. Rozklikla jsem tady ty tvoje instafotky a hodilo mě to na ten web. xD
      ...
      Tak tyhle Dvory vůbec neznám. :D Jo, tyhle "romantický" kecy taky nenávidím a děsně mě štvou... -_- Jo, to je fakt. Tam je ta láska znázorněna pěkně. Musím uznat, že i mezi Kazem a Inej. :D Ale já si víc užívala ten aktivní pár Ninu s Mathiasem. ;D ♥ U nich byl ten mix lásky a nenávisti, dluhu s oddaností a hlavně to vzrušení! ♥
      Jo, to musela být sranda. xD Takhle to mám podobně s kámoškou, která mi doporučuje anime. (Na které začala koukat teprve nedávno, jen tak mimochodem.) Vždy mi něco doporučí a já na ni jen "Ehm.. Jo, já vím, že je to dobrý... Já už to viděla." •_• :D
      Jo, obě fakt doporučuji! ;D I když je Archerův hlas o něco víc sladší, než by se ti mohlo líbit, (ale to až ke konci) za to je tam skvěle napsaný ten postupný vývoj jejich vztahu a osobností. :D
      Já osobně divadelní hry fakt nenávidím... :D Hrozně špatně se mi čtou. :D" Taky jsem si ho dala do seznamu a co myslíš, vylosovala jsem si ho? Jasně, že ne! >.< Už ani nevím, co jsem si vylosovala. o.o Asi Krále Lávru... Nejspíš... o.o
      Dřív se o něj ani nepokoušej! :D To fakt nejde! :D Možná ho taky ještě někdy zkusím, až budu třeba o něco vyspělejší a přestane mě bavit ta erotika, takže taky tak...za těch 10 let. Dřív to nevidím. xD
      To je fakt... •_• :D
      ...
      Jo... Ten tvůj komentář je delší.... •_• xD

      Vymazat
    3. Jsou to ty nejdelší a nejlepší komentáře v historii blogu. Dostaneš ZLATÉHO bludišťáka!
      Gratuluji, chytrá holko! Je to pěkné, už jsem se dívala, takže chválím tvou šikovnost. :D

      Jak to? A já myslela, že zrovna S. J. Maas budou znát všichni. Je to vážně všude! xd
      Tak teď moment.
      Moment.
      Moment.
      Velký moment.
      Ty jsi uznala něco, v čem figuruje Kaz? To vážně? Nemáš teplotu? o_o
      Ježiši, no jo, já vím! Nina a Matthias, ty bys potřebovala jeho kopii, jinak to nepřežiješ. :D
      Tak to musí být vtipný ale! "No... já už to viděla!" Já říkám někdy jen to, že už jsem to četla. Nebo v k-popu třeba to mám podobné. Jedna moje kamarádka, která ho poslouchá asi tak měsíc, mi podsouvá písničky, které jsou podle ní velký objev, ale já je znám tak dva roky. Strašný to je! Ta holka mě podceňuje! :D
      Uvidíme, třeba mi sedne, třeba ne. Velký Gatsby bude něco. :D

      Ale pro tvé, nazvěme to "vášně", bych něco měla. Dvory mají erotiky, někdy až moc, takže to někdy taky zkus. Hlavně druhý díl je toho plný a ta romantika je vážně jedna z mála, která mi fakt sedí.

      Stává se nám tady z toho nová diskuze z Instagramu, co? :DD

      Vymazat
    4. A chceš říct tajemství? ... *chvilka napětí* ... Já už zlatého bludišťáka mám! xDD
      Já si vždy poradím! ;D Já na ten blog vždy dostanu to, co chci. xD Chtěla jsem ankety a myslela jsem si, že tam nejdou, tak jsem našla jiný stánky, kde to udělat a pomocí html to vložit na blogspot. xD
      ...
      No, tak já jsem jedna z mála, která to ještě nezná. xD Ale znám Selekci! :D Tu chci taky někdy zkusit. :D
      No tak hele. Hele, hele, hele. Kaz není zas tak špatnej. Jenom mě DĚĚĚĚSNĚ(!!!) nudil. :D Nedivím se, že je to nejoblíbenější postava. :D Kterou holku nerozhicuje (promin, ale já to slovo musela použít xDD) arogantní puberták s černými vlasy a dlouhým sexy kabátě? No slintám! *Q* Jo, je to fešák. *souhlasně přikyvuje* A ten konec s Inej byl fakt sladkej. To nemůžu popřít. Mě jen vadí jeho osoooooobnooooooooost!!!! Je to arogantní namyšlenej idiot! ._." (Jako Doktor House, když nad tím přemýšlím. Ale s tím rozdílem, že House mám ráda. :D ) (Jo, už se zase moc rozepisuji a píšu blbosti. Je už po osmé hodině. To mě omlouvá. *přikyvuje* Jo, přesně.)
      No hele, beze srandy! Dneska ráno jsem měla pocit, že mám zvýšenou teplotu! xD
      JO! Nina a Mattsihas! Moje lásky! :D
      Hele, s tím Kpopem to mám stejně. xD Kámoška ted objevila 'Save Me' od BTS a úplně na tom ujíždí. ._." :D
      Jo, Velkej Gatsby je fakt něco. xD
      Tak to se na to podívám! :D *mrk mrk*
      ...
      Eh.... Nééé.... :D Jak tě to napadlo? xD Aspon si všichni můžou přečíst naše mašlenkové pochody, ne? xD

      Vymazat
    5. *začíná si myslet, že tato konverzace s Kim bude pro nové návštěvníky velmi odrazující, ale i tak jí to nevadí a odpovídá zběsile dál*
      Nekecej! Jak je to možné? :D
      Anketu budu v blízké době také doplňovat. Potřebuji nějaké sčítání lidu. :D

      Selekce není zrovna to nejlepší. Je to hrozný kýč. (Jo! Konečně jsem pro to našla správný název!) Ode mě to dostává plusové body jen v tom, že se to dobře čte a že první díl je poměrně v pohodě. Pak to už jde od desíti k pěti (spíš teda od sedmi ke dvěma :D), protože hlavní hrdinka má pitomosti na rozdávání a ty vztahy jsou celkově... hrozně... padlé na hlavu. :D
      Právě proto se mi líbí! Protože je jinej! Zrovna takovýhle arogantní namyšlený idioty v knihách jen tak nenajdeš. :D A ještě ty hadry *přiklání se ke slovu rozhicovat, protože s ním naprosto souhlasí*. Kaz je originální týpek s vraní holí a mega drsným charakterem, to mi nikdo nezapře. Typické namyšlené blbce už bohužel Mora ráda nemá, což je asi jasné, ale Kaz je zkrátka Kaz. :D
      BTS už mě svou působností iritují. Jsou všude! Ne že by měli extra špatné písničky, ale už jim stoupá sláva do hlavy a jejich fanoušci jsou naprosto na hlavu. *doufá, že se nedotkne její kamarádky*. Teď je příšerné, jak i moje kámošky milují BTS a já tam vždycky tak pokyvuji hlavou a říkám si "můžete se začít bavit o něčem jiném, prosím?". Všude BTS. VŠUDE. Lidi, co poslouchají BTS, často také nic jinýho neznají a to mě co? Irituje! Tak teď jsem se rozepsala já! :D

      My máme opravdu obdivuhodné myšlenkové pochody. :Dd

      Vymazat
    6. Jááá *dramaticky to prodloužila* si osobně myslím, že zrovna naše komentáře nikdo číst nebude. xD A jestli ano, mám tak trochu strach o následky, které by mohl utrpět. •_•
      Dostala jsem o letních prázdninách od kámošky. :D Původně ho chtěla schovat u druhé kámošky na zahradě, abych si ho našla a zasloužila si ho. Ale když jsme byly u té kámošky, tak ho měla na gauči a já si ho stejně nevšimla. xD Takže. Kdyby pro mě udělala tu "cestu za bludištákem", tak si myslím, že bych ho nikdy nezískala. Já jsem chytrá, ale musím s lítostí přiznat, že jsou chvíle, kdy jsem opravdu stupidní a ostatní si musejí říkat, jak jsem se dožila tak vysokého věku. •_• Hehe...
      Ankety jsou život!!! xDD
      ...
      Fakt jo? No tak nic. ._. Tak se to posouvá o pár příček níž. :D Ale ze seznamu to stejně nemizí. :D Kýče jsou fakt na nic. ._.
      Musím říct, že ted jak čtu ty Nástroje smrti (druhý díl), tak ta hlavní hrdinka je taky naprosto pitomá a ty její kecy mě tak deptají a iritují, že jsou chvíle, kdy po ní chci fakt skočit a profackovat ji. :D (Jasně, je jí teprve 17, ale...)
      Jo, ta hole s vraní hlavou mu pěkně dodává na šarmu... *w* To já mám docela často přesně ty namyšlený idioty ráda, ale Kaz je prostě.... jinak arogantní. xD Je to výjimka. Hotovej originál. :D (Stejně mě furt štve to, že jsou všichni tak mladí. ._." Kdyby jim bylo aspon minimálně 20! ._. Jak může mít někdo strach ze 17letýho mrzáckýho spratka?! ._. xDD)
      JO! JO!! JO!!! Přesně!! :D BTS! Poslední 2-3 roky jsou všude! Lidi poslouchají jen BTS a už o sobě říkají, jak je kpop boží a jaký jsou to kpopeři. -_-"
      Já ti odpověděla mojí dlouhou zprávičkou! ;DD
      ...
      Metál si zasloužíme! xD (Nebo ti, co tohle přečtou a přežijí bez úhony... •,•

      Vymazat
    7. Třeba nějaký můj tajný nápadník prolézá všechny možné kouty tohoto blogu, všechno se může stát. :D
      Holka, máš to přesně jako já. Taky víceméně spadám mezi chytřejší lidi (dobře, to je trochu egoistické, ale nevadí :d), někdy ze mě ale vypadne něco, co je hodné tak mého tříletého bratra. :D

      To se stává. Některé kecy hrdinů jsou vážně na nic. :D
      Řekla jsi originál? No vidíš! A teď sis odpověděla na otázku, PROČ přesně ho mám ráda. :D Ale souhlasím. Taky bych jim trochu přidala na věku. Na druhou stranu je to vymyšlený svět a tam je možné všechno. Navíc Leigh Bardugo věřím, protože charakteristika a vybarvení Kaze jsou docela drsné, a tak je to víceméně i možné. :D
      Přesně! Když mi někdo řekne, že poslouchá jen BTS a považuje se za milovníka k-popu, hodím vlasy a odejdu. :D

      To si také myslím. :D

      Vymazat
    8. Jo! A že já vím jakej! xDDDD >Zase. Umírám. Smíchy.<
      Přesně! Ale to jsou vždycky takový perly! ._. Vážně, kolikrát se kvůli tomu chci jít zahrabat! :D Nebo když se bojím a jsem vystrašená jako štěně, tak mé IQ najednou klesá na úroveň malýho spratka, (Ale ne asijskýho děcka! Protože at už si myslíš, jak moc jsi dobrá, tak si vždy můžeš být jistá, že je někde nějaký desetiletý japončík, který je 100x lepší než ty! xD) který taky uvěří všemu! :D ._."
      ...
      Vážně chci kolikrát do těch knížek skočit a pořádně je profackovat, aby se probrali z té stupidity. :D
      Jasně, je to smyšlený svět, ale stále by bylo lepší, kdyby měli více let. :D Jasně, pak už by to moc nebylo young adult, ale bylo by to lepší! :D
      Takový "Pff. Tak s tebou nebudu ztrácet čas." xDDD

      Vymazat
    9. Hlavně. Zase. Neumírej. Fakturově. Jasný? :D Myslím, že ses ale trefila, třeba mi tady už šmejdí. :D
      Asijská děcka jsou mega chytrý! xdd

      Bylo by to třeba. Selekce je jasný příklad. Nebo teď třeba Pád andělů, který jsem dočetla včera. Hlavní hrdinku jsem tam nepochopila ani jednou, což je tedy docela úspěch. To se ještě nestalo. :D
      Já si tak nějak zvykla, že v young adult je možné všechno. Takže i toto. :D
      No, poslední dobou to dělám. V sobotu byl v Praze otaku sraz a holky tam "no, já poslouchám BTS", takže já tam úplně trpěla. :D

      Vymazat
    10. Hehe... Tobě trvá týden odepsat na insta a mě tady... :D To víš, trochu hektickej týden. :D
      .
      Ale. Mě. Se. Chce. Umírat. Fakturově. Umírat.
      No, je fakt že pravý stalkeři si vždy najdou způsob, aby zjistili o té osobě co nejvíc. :D *osobní zkušenosti*
      ...
      Jo, z nadpisu recenze jsem poznala, že to nebylo nic extra. :D
      Tak to jseš dobrá. :D Já si na takové extrémy zvykám těžko. :D
      xDDD Všichni na světě jsou od ted kpopeři! xD

      Vymazat

Okomentovat

Napiš sem, cokoli budeš chtít, ráda si počtu, poutníku.