Zlodějská výprava do nedobytného paláce – Šest vran

Šest záporáků. Nesplnitelný úkol. Ale prachy jsou to, co je žene vpřed.

Když jsem se dozvěděla, že bude vycházet audiokniha Šesti vran, byla jsem snad nejvíce natěšená holka pod sluncem. Jak taková ta zamilovaná panenka, která má dojem, že ve svém životě získala všechno, co potřebovala. A ono je to vlastně z části pravda. S tímto dílkem se u mě všechno zacelilo, jak kdyby do mě zapadl další kousek něčeho, co jsem dlouho postrádala. Vážení, tohle je skvost.

Moc dobře vím, že mé dnešní hodnocení bude trochu zkreslené kvůli tomu, jaký vztah k této knize chovám, ale i tak… se vám to pokusím doporučit formou, kterou mi vážně uvěříte. (Protože tohle ve svém životě musíte mít! Je to dokonalost! A nejde bez toho žít!)

Moro, tak se uklidni prosím.

Na začátek bych moc chtěla poděkovat Humbooku a Míše z Radši knihu! Díky nim jsem se totiž k audioknize dostala tímto způsobem a já za příležitost ji zrecenzovat (a vydat příspěvek na Instagramu) hrozně moc děkuji. Ještě teď jsem z toho na větvi a na měkko. Ostatní v mém okolí sice ne, protože ti mi dali najevo, že kdybych to audio jako milovník Šesti vran nedostala já, prohlásili by, že je tento svět asi zvrácený. Tomu jsem se musela usmát. I tak ale neskutečně děkuji, protože… jo, tohle je prostě pecka (k čertu s objektivním a dobře formulovaným názorem).

(anotace z webu albatrosmedia.cz)

Za peníze se dá koupit všechno! Nebo aspoň to platí v Ketterdamu, ve kterém se nikdo nevyzná lépe, než Kaz Brekker, fenomenální podvodník a zloděj. A když se objeví neodolatelná zakázka? Je čas sehnat si pomocníky. Zloděj, trestanec, hazardní hráč, černá ovce rodiny, špionka a kráska-zabiják – šest nebezpečných psanců, kteří se pokusí dostat do nejstřeženější pevnosti světa. Podaří se jim vyváznout se zdravou kůží?

Audiokniha nás vtáhla do světa podvodníků stejným způsobem jako oficiální knižní verze, jen tady to bylo možné ještě vyostřenější. Vlastně většina příběhů, které jsou převedeny do mluveného slova, dostane takovou zajímavější atmosféru. A u Šesti vran to platí tak na tisíc procent.

Všichni narátoři odvedli skvělou práci, je vidět, že se do toho velmi dobře vžili. Nejvíce na mě ale i tak zapůsobil hlavní hrdina Kaz Brekker, kterého si tu vzal do parády Matouš Ruml. Souhlaste se mnou nebo ne, ale mně jeho hlas v kůži tohoto kruťase neuvěřitelně sedl. Perfektně vystihoval situaci, a co se týče minulosti, kterou nám Leigh Bardugo u Kaze podsouvá opravdu často, do té jste se mohli skvěle ponořit. Tleskám. Vždy tleskám těm, kteří to dokážou namluvit tak dobře, že se cítíte stejně jako hlavní hrdina.

Zvukový podklad je rovněž perfektní. Je s ním otevírána každá kapitola, sedí k prostředí a vždy vám dá najevo, že jste se v ději opět posunuli dál. Což mě ke konci poslechu začalo poměrně děsit, protože jsem rozhodně nechtěla, aby něco tak úžasného skončilo.

Protože tuto knihu už dobře znám, asi pro vás ani není překvapení, že jsem si některé části mohla opakovat nahlas ve stejný čas spolu s postavami.

„Pokud jde o tebe, Geelsi, řekl bych, že mám prostě jen rychlejší start.“

Po doposlouchání jsem měla chuť přečíst si Prohnilé město. Jakože vážně. Do Vánoc určitě dám další opětovné čtení.

Jediné, co pro mě bylo trošku oříškem, jsou jména. Ono… když nevíte, jak se čtou, tak si zkrátka uděláte svou verzi výslovnosti. Teď při audioknize to už ale nebyla žádná Inej, jak jsem ji četla já, nýbrž Inež, Wylan nebyl Wylan, jak jsem byla zvyklá, ale stal se z něj Wajlen. To mě trošku rozhodilo, na druhou stranu jsem si na to ale později navykla. (Ovšem Inej opravdu Inež říkat nehodlám.)

Vážně mě to bavilo a poslech jsem si užila. Pokud jste Šest vran ještě nečetli, klidně začněte audioknihou. Stojí to za to. Tento svět podvodníků, kde hrají hlavní roli peníze, kde se snaží všichni přežít a kde se skupina šesti šílenců pokusí splnit nesplnitelné, musíte poznat.

Poznámka na závěr: Nehodnotila jsem stovkou, ačkoli jsem chtěla. Ale já tu Inež zkrátka nedokázala vydýchat.

Ještě jednou moc děkuji Humbooku za příležitost. Audioknihu můžete sehnat tady!

Co vy a Šest vran?

Mora

Komentáře

  1. Six of crows sú lásky :3 Skrátka srdcovka a jediná "séria", ktorá sa mi od autorky páči :D Grisha bola v mojich očiach fakt zlá, ale SoC... to sa autorke fakt vydarilo! :3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Griša je nic moc, souhlasím, ale pro mě to zachraňuje alespoň ten Temnyj. :D
      Šest vran je dokonalost. <3

      Vymazat
  2. Já na audio knihy nejsem, takže to si nechám ujít, ale kniha jako taková mě zaujala už dříve. Takže si myslím, že bych po ní někdy mohla sáhnout 😊

    OdpovědětVymazat
  3. Vážně na Šest vran bych se měla pustit co nejdříve. Jenže teď mám v plánu dvě knihy, tak snad po nich? Doufám. :D

    OdpovědětVymazat
  4. Audioknihy jsem začala poslouchat hned po nástupu do nové práce, a vzhledem k tomu, že se chystám prozkoumat celý ten boom okolo Leigh Bardugo, mohla bych začít zrovna se Šesti Vranami. Navíc Matouš Ruml má boží hlas, tak mám asi i docela nadějné vyhlídky :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě jdi do toho! Za mě je Šest vran jednou z nejlepších knih, co jsem kdy četla, možná i tou úplně nejlepší. Takže doufám, že se bude v audio verzi líbit! :)

      Vymazat

Okomentovat

Napiš sem, cokoli budeš chtít, ráda si počtu, poutníku.