Rozhovory s Morou 2018 - úvod

Před dvěma lety jsem se rozhodla plnit čtenářskou výzvu a ke každé knížce si pak psát krátké hodnocení. Celý rok jsem si to udržela (a s recenzemi si to vlastně držím i teď). Nakonec z toho vznikl strašně dlouhý dokument ve Wordu, který postrádal zakončení. Moře se to zdálo příliš suché, a tak tedy usoudila, že to chce velmi trefný konec. V ten moment mi v hlavě vznikla postava jménem Paola van Mistick, která se stala ústředním bodem tohoto díla (má fantazie nezná mezí).
Usoudila jsem, že by bylo fajn celou čtenářskou výzvu uzavřít ve formě rozhovorů, takže jsem Paole přenechala vyprávění. Vedla rozhovory se mnou a ptala se mě na všechno možné (jo, mluvila jsem sama se sebou, já to vím). V podstatě z toho vznikl dialog mezi mnou a postavou smyšlenou. A bylo to skvělé.
Na Paolu jsem si úsměvně vzpomněla před několika dny a napadlo mě ji využít i při letošním uzavírání knihomolského roku. 
V tento moment tedy přenechávám slovo samotné Paole, aby vám uvedla můj nápad více dopodrobna. Mora se prozatím loučí.
Jmenuji se Paola van Mistick, což už asi víte, a jsem Mořina velmi skvělá přítelkyně. Mora mi tuto spolupráci nabídla již podruhé a věřte mi, že je mi velkým potěšením s ní uzavírat knižní výzvu i tento rok. Já nejsem knihomol, nečtu, a téměř pokaždé se na všechno musím ptát. Sice jsem loni slibovala, že se pustím alespoň do Šesti vran, které mi Mora možná chtěla podstrčit i násilím, ale já se ani tak nedala přesvědčit. Třeba to příští rok vyjde.
Mým úkolem je to samé jako loňský rok, ale vzhledem k tomu, že vy nevíte, co se dělo loni, budu vám muset situaci osvětlit více, než to udělala Mor už výše.
Hodlám se ptát na různé věci ohledně knih, které Mor přečetla během roku 2018. Bude to takový vánoční speciál – skvělé uzavření tohoto roku. Těším se na to a už mám připravené svoje zajímavě nezajímavé dotazy.
Jako klasicky budu chtít znát ty nejlepší knihy za rok 2018.
Potom ten největší propadák roku 2018.
Budu si chtít poslechnout nějaká zajímavá slova z knih.
Budu chtít znát knihy, které Mora dostala kvůli spolupracím.
Budu požadovat seznam všech děl, ke kterým se Mor v tomto roce opět vrátila, když na ně měla náladu. 
Budu chtít slyšet o zajímavých postavách.
A budu chtít vědět i spoustu dalších věcí, na které si teď už nevzpomínám.
Proboha, bude toho hodně. Články s těmito rozhovory (upozorňuji – dlouhými rozhovory) by měly vycházet jednou za dva dny, možná každý den. Podle toho, jak budeme s Morou stíhat. Přeci jen v pondělí už je Štědrý den. 
Rozhodně se máte na co těšit! Tak se tedy uvidíme u prvního speciálu, který by se tu měl objevit už ve středu! 
Mora a Paola van Mistick

Komentáře

  1. Hej... *Nějak jak správně volit slova, protože má podezření, že Mora má jisté problémy... Buď má nějakou psychickou poruchu nebo jí tak moc chybí kamarádi...? Q.Q* No, zpátky k věci. Rozhodně jsem zvědavá na odpovědi na otázky a taky mě moc těší, Paolo. :DD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. *Chudinka si uvědomila, že je Paola její jediná kamarádka* Spíš bych to viděla na psychickou poruchu. :D Ale ne, jen prostě nechci dělat tuctová shrnutí, tak to radši udělám formou příběhu/dialogu. Dejme tomu, že Paola zkrátka vznikla v mé hlavě jako jakákoli jiná postava z knih a povídek. :D

      Vymazat
  2. Jooo, Paolu znám! :D O tom jsme už mluvily, tak doufám, že vám to s touhle holkou dobře půjde. Rozhovory jsou nejvtipnější. :DDD
    Doufám, že si užíváš Vánoce! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Užívala jsem si a neskutečně. Už jsem zpět. Rozhovory tu brzy budou! :D

      Vymazat

Okomentovat

Napiš sem, cokoli budeš chtít, ráda si počtu, poutníku.