Nová královská krev, další Selekce začíná - Dcera



Kdysi jsem zkusila uběhnout za sedm minut kilometr a půl, jelikož mi někdo řekl, že sportovci to zvládnou i za čtyři, ale naprosto jsem pohořela, když mě asi v polovině odrovnalo píchání v boku. Každopádně něco jsem za sedm minut dokázala a leckoho by to ohromilo: Stala jsem se královnou.

Svou četbu jsem si tentokrát nezvolila sama. Pomohli mi k tomu moji sledovatelé na Instagramu. Asi si říkáte, co je to za šílenost, ale já byla snad poprvé ve svém knihomolském životě bezradná. Nevěděla jsem, do čeho se mám pustit, probírala jsem se svou domácí knihovnou a proklínala se. Nakonec jsem ale z poličky vytáhla dvě knížky, hodila k nim anketu a do konečného výsledku jeden den počkala. V souboji Griša: Zkáza a naděje vs. Dcera se umístil druhý zmiňovaný titul, což je čtvrtý díl ze série Selekce od Kiery Cass. Tak si to dneska trošku přiblížíme.
Kiera Cass patří ke známějším autorkám, píše v žánru YA, takže je opěvována hlavně mezi mladými. Díky tomu se nevyhnula ani mně (možná se vám stylem psaní zdám jako starej kořen, ale ono to tak není). Nedávno jsem se probrala předchozími třemi díly Selekce, a i když jsem z nich nebyla nějak převratně nadšená, musím uznat, že se mi to docela líbilo. Recenze by tady na blogu měla být, takže pokud vůbec nevíte, o co vlastně jde, klidně se mrkněte i na mé předchozí názory.

Winslow byl, s prominutím, významně ošklivý. Čím častěji jsem ho vídala, tím jsem si byla jistější. Neměla jsem vyloženě nějaký svůj typ, ale při pohledu na něj jsem uvažovala, jestli nemám náhodou antityp. Ivan… to byl ten kluk, co páchl podivně chlórem?

Ze začátku bych zmínila, že obálka je opravdu kouzelná. Vše krásně ladí, elegance vyzařuje z každého úseku.

35 NÁPADNÍKŮ. JEDNA PRINCEZNA. NOVÁ SELEKCE ZAČÍNÁ.

Zvláště se mi zamlouvá tato část, která by nám měla vnuknout tři fakty. Za prvé to, že půjde o romanci. Za druhé nám oznamuje, že se děj odehrává v královském prostředí. A nakonec nám vmete do tváře, že to bude dramatické. Takže bacha na to, ta věta ví, proč na té obálce je.
Co se anotace týče, jako popis to stačí bohatě. Nijak mě to neokouzlilo, ale co už, tady mě asi víc zajímalo, co na mě čeká uvnitř.

Princezna Eadlyn od malička stále dokola poslouchala vyprávění o tom, jak se její rodiče potkali. Ona ovšem ani náhodou netouží opakovat jejich romantický příběh! O svém životě však nerozhoduje sama. Její protesty jsou naprosto zbytečné, i ona si musí manžela vybrat v Selekci. A je jasné, že z přítomnosti 35 kluků ve svém domě není vůbec nadšená.
Avšak i přes nátlak okolí je odhodlaná využít celé soutěže ke svým osobním cílům. Nebude ovšem nakonec láska silnější než rozum? A co vše je Eadlyn ochotna udělat pro dobro svých poddaných?

Jediné, co mě v popisu trošku zaráží, je to, že je to tam podané až příliš tvrdě. Zvláště v části, kde se píše, že její protesty jsou naprosto zbytečné. Takhle to totiž v knize není. Sice je donucena spustit novou Selekci, ale jsou k tomu i jiné, mnohem podstatnější důvody.
Dcera se čte moc dobře. Styl psaní autorky je sympatický, plynulý a vše ubíhá svižně, a tak není divu, že jsem se dostala ke konci už za tři dny. Jedná se o dost oddechovou četbu (fakt hodně oddechovou, fakt), ve které najdete dostatek romantiky a občas i nějakého humoru. Je to prostě ten typ knihy, po němž sáhnete, když máte chuť na přeslazenost, šílenost a vyhrocenost situací (to už trochu přeháním, já vím).

Bude divné, když se mezi večeří a dezertem převléknu? Převlékne se i on? Poslední dny jsem nosila stále korunky, ale hodí se na rande?
Na rande.
Tohle bylo úplně mimo mou komfortní zónu.

Hlavní postava mě chvílemi iritovala a chvílemi zase ne. Nedá se říct, že by to byla zrovna moje oblíbenkyně ve světě charakterů. Někdy mi přišla naprosto hloupá, pak namyšlená, potom jak ubrečená chudinka, která neví, co chce. Ani nemluvím o její změně pocitů, která byla až příliš častá. Popravdě mi Eadlyn sedla snad asi jenom v jednom místě. Ještěže tam byli i další lidé, kteří mi tuto princezničku vynahrazovaly. Sympatických postav je tam totiž docela dost, takže snadno zapomenete na tu jednu holku, z jejíhož pohledu je kniha psaná.
Na druhou stranu se mi ale moc líbí, že v Dceři vidíme Selekci i z té strany vybírání, ne soupeření. To mi přijde dost zajímavé, jen nevím, jestli se mi to zamlouvá víc než ta předchozí verze.
Konec pro mě byl v jednom úseku předvídatelný a v další části zase dost překvapivý. Myslím, že toto opravdu čekat nebudete. Jsem docela zvědavá, jak to bude dál, takže až budu mít k dispozici další díl, asi do něj také nahlédnu.
Dcera je dle mého dobré a uvolněnější pokračování Selekce. Neříkám, že je to mistrovské dílo, protože není, ale jako oddechová četba je to ideální. A věřte mi, že já za poslední dobu oddechovku fakt potřebovala. Takže pokud chcete i vy nějakou lehkou romantiku s hlavní hrdinkou, kterou budete škrtit a schválně jí práskat hlavou do zdi, jen do toho.


Mora Leray

Komentáře

  1. Selekci znám, ale kvůli tomu humbooku, co kolen ní je, jsem se k ní nedostala. Třeba se k ní taky jednou dokopu, ale teď v nejbližší době asi ne D

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Díky. Jo jo, s tím naprosto souhlasím, vypuklo to a stále nepolevilo.

    OdpovědětVymazat
  3. četla jsem a líbila se, celkově mám celou sérii ráda, hrozně dobře se čte

    OdpovědětVymazat
  4. Taky jsem teď četla, před pár dny jsem ji právě dolouskala. Velký souhlas, vystihla jsi vše, co bych ke knize řekla já sama   

    OdpovědětVymazat
  5. Četla jsem  celou sérii a nevím, která mě štve víc - America nebo její dcerunka? Ale je fajn, že se na celou tu záležitost můžeme podívat i z druhé strany, i když je to dost divná představa "tu máš 35 nápadníků, vyber si." Do toho bych asi nešla, no...

    OdpovědětVymazat
  6. [6]: Mě ještě stále čeká poslední díl, takže neprozrazovat!

    OdpovědětVymazat
  7. Já jsem dala horko těžko Selekci, Elitu a První a prosím už nikdy víc 😄😄😄

    OdpovědětVymazat
  8. [8]: Popravdě se ti ani nedivím Jsou to hodně nenáročné knížky a někoho to opravdu bavit nemusí, ovšem jako oddechovky, kdy máš náladu, jako kdybys chtěla někoho uškrtit, je to ideální - můžeš uškrtit hlavní hrdinku

    OdpovědětVymazat
  9. [7]: Už mlčím, tak šup šup, otevřít knížku a ponoř se mezi ty podivíny

    OdpovědětVymazat
  10. [10]: Kdybych ji u sebe měla, tak to ráda udělám, ale bohužel ji nemám v dosahu

    OdpovědětVymazat
  11. Tu jsem ještě nečetla. Četla jsem jen první tři díly a pak už jsem se nějak k sérii nevrátila. Někdy se na další díly asi vrhnu. Obálky jsou krásné u všech dílů.

    OdpovědětVymazat
  12. [12]: Já právě dostala loni k Vánocům celý box i s Dcerou, tak jsem se do toho konečně pustila. A to rozhodně, souhlasím

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Napiš sem, cokoli budeš chtít, ráda si počtu, poutníku.