Sestro v boji, tvá bitva je mou - Wonder Woman: Válkonoška


Další kniha od Leigh Bardugo samozřejmě neminula ani mě. Nedávno se tato autorka stala jednou z mých nejoblíbenějších, takže co bych to byla za čtenářku, kdybych si její nově vydaný příběh nekoupila? Navíc jsem k tomu měla skvělou příležitost. Je to přesně týden ode dne, kdy jsem poprvé navštívila Svět knihy. A musím uznat, že to bylo naprosto úžasné. Knižní atmosféra se šířila vzduchem, skvělé přednášky úplně všude, mimořádná šance koupit milión kusů knih a nikomu to nebude vadit. Byla to super zkušenost a příští rok musím jít znovu - tentokrát tam ale zůstanu déle.
Letos jsem si odtamtud odnesla dvě knihy - Artemis od autora, který napsal známého Marťana. A Wonder Woman: Válkonoška od Leigh Bardugo, autorky sérií Griša a Šest vran. Dneska se tedy v rychlosti zaměříme na ten druhý titul (a to už bych jen tak mimochodem měla dávno začít se čtením Robinsona Crusoa).

"To ona mi dodávala odvahu a přesvědčovala mě, abych toho svého návrhaření nenechávala."
"A co tvoje rodina?"
"Ale jdi. Ti mi musejí fandit, protože to mají v popisu práce."

Námět je jedním slovem krutý (v dobrém slova smyslu ale). Celou dobu sledujeme příběh, který se odehrál předtím, než se jistá hlavní postava této knihy stala známou, úžasnou a všehoschopnou Wonder Woman. A to podle mě stojí za to. Zjišťujeme, co přesně si museli hrdinové prožít, než se hrdiny doopravdy stali.

Výsledek obrázku pro wonder woman diana

Přihodím sem anotaci. Ta mě osobně tedy příliš neláká, takže pokud se nechcete nechat od knihy odradit, berte ji spíše na lehkou váhu. Ne že by byla špatná, jen se mi moc nelíbilo opakování slov. A co mě trklo do očí nejvíce, byl chybějící háček nad písmenem č ve slově "začíná". Bože, vždyť tohle je na knižní vazbě hned zezadu! Velmi dobrý první dojem způsobený dokonalou a zároveň drsnou obálkou byl zničen jednou jedinou chybou. Chyba lávky, Albatrosáku.

V budoucnu se z ní stane Wonder Woman, ale nyní je jen náctiletou Dianou a její boj teprve začíná…
Diana touží ostatním bojovnicím Rajského ostrova ukázat, že je stejně silná jako ony. Když ale nastane den závodů, poruší zákon. Zachrání smrtelnou dívku Aliu, za což jí hrozí vyhnání z ostrova. Avšak Alia není jen obyčejná holka a její záchranou Diana ohrozila celý svět. Začíná tak velké dobrodružství, při kterém obě dívky čelí armádě nepřátel - smrtelných i nadpřirozených, kteří se snaží Aliu zničit. Jestli chtějí zachránit svět, musí bojovat bok po boku.

Vy ale potřebujete vědět jen to, co jsem už zmínila výše. Jednou větou prostě sledujete příběh budoucí Wonder Woman. Tečka.
Styl psaní Leigh Bardugo je podobný jako v jejích Šesti vranách, proto je to celé čtivé a děj je svižný. Co mi však můj názor na knihu kazí, je to, že jsem se ze začátku nedokázala začíst. Trvalo mi téměř jednu třetinu příběhu, než jsem se do děje pořádně ponořila. Nebavilo mě to, ale jakmile jsem konečně poznala nástrahy, které na Dianu čekají, už to šlo samo.

"A jeho pot voní po šiškách," dodala Nim.
"Cože?" vytřeštila oči Alia.
Nim zrudla a pokrčila rameny. "No co? Proč si myslíš, že tak miluju jeho špinavý trička? Voní jako sexy les."

Některé slety událostí jsem úplně nepochopila. Ne že bych nepochopila, co se stalo, to ne, spíš jsem nevěděla, co přesně k tomu ty postavy vedlo. Ale to je asi můj soukromý problém.
Co se týče postav, docela dlouho mi trvalo, než jsem si na ně zvykla. Diana mi byla ze začátku děsně nesympatická. Slepice jedna, fakt jsem jí tak říkala. A pak takový jistý mladík Jason, u kterého se mi názory střídaly jak na běžícím pásu - nejdřív mi byl nesympatický stejně jako Diana, pak jsem trochu pookřála, potom se stalo, že mě docela mile překvapil, pak jsem ho opětně neměla ráda a nakonec se to přehouplo v prudkou nenávist a obdivování jeho osoby zároveň. Celou dobu jsem věděla, že je to postava, kterou bych měla spíš zabít, ale mé změny nálad se projevovaly i tak.

Alia zamávala prsty. "Google ví a vidí všechno."
"Google," zopakovala Diana. "To je nějaký z tvých bohů?"

Rozhodně mě ale velmi zasáhl konec. Neskutečně působivé, skvěle napsané a troufám si říct, že i dost k zamyšlení. Ten závěr bych opravdu vyzdvihla na hvězdném plátně - velmi dobré. Na čtenáře to působí tak nějak mile a pozitivně.
Svůj závěrečný názor se snažím dát dohromady už několik hodin (včetně spánku, protože jsem samozřejmě měla o Dianě i napínavé sny, že jo) a teprve teď jsem dospěla k tomuto.
Působivý příběh, Leigh Bardugo se slavné Wonder Woman zhostila skvěle, i když to byla ze začátku dost nuda. Pak to ale dostalo šťávu a já přestala pochybovat o tom, že to bude výborné. Není to zlatý důl, známe přeci Šest vran, ale rozhodně to patří k těm lepším dílům.

"Budeme se živit dary této země," prohlásil Theo.
Nim jen nespokojeně zamručela. "Pokud tu někde neroste pizza, tak na to zapomeň."


Mora Leray

Komentáře

  1. Jakápak amatérská recenze? Tahle je opravdu povedená :) Díky za názor, knížka mě začala dost lákat.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Stále jsem dost amatérka, navíc se mi celkově líbí ten název. Třeba to někdy změním. Celkově je to opravdu názor od názoru, zrovna Wonder Woman je asi kniha, která nesedne každému. Někomu se líbí, někomu naopak ne. A já jsem takový průměr.

    OdpovědětVymazat
  3. Velmi krásná recenze, na knihu mám zálusk, ale asi počká, mám velmi velmi mnoho knih před ní na čtení

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Díky. Snad se k ní dostaneš.

    OdpovědětVymazat
  5. Tak jo, musím přestat číst takhle skvělé články. Hrozně ráda bych si tuto knihu (nejlépe ihned) přečetla!

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Děkuju moc. Stojí to za přečtení.

    OdpovědětVymazat
  7. http://megumi-sakamaki.blog.cz/1805/diplomy-za-sprateleni-blogu

    OdpovědětVymazat
  8. Wonder Woman som videla len film, ale na to že toto nie je môj žáner, tak ma to celkom bavilo

    OdpovědětVymazat
  9. [9]: Já se zatím k filmu nedostala, ale chystám se na to.

    OdpovědětVymazat
  10. Zrovna jsem ji dočetla, a možná právě proto, že jsem od ní neměla prakticky žádná očekávání, mě nakonec dost mile překvapila a bavila.

    OdpovědětVymazat
  11. [11]: Já od ní docela ano, přeci jen je to má oblíbená autorka, ale nezklamala mě. Jen musím pořád srovnávat s Šesti vranami.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Napiš sem, cokoli budeš chtít, ráda si počtu, poutníku.