Duhově neduhová doporučení aneb První knižní tag

Zdravím všechny známé i neznámé duše!

Jsem zpět, tentokrát však trošku netradičně. Abych byla upřímná, tento typ článků a celkově i ten název pro mě byly ze začátku velkým otazníkem. Netrvalo mi však dlouho, než jsem zjistila, o co se jedná. A musím říct, že se do toho ráda pustím. Moc děkuji Sáře Dracové za nominaci - těší mě, že si na mě někdo vůbec vzpomněl.
Takže... o co vlastně jde? Jedná se o seznam barev, přičemž do každé z nich se přiřadí jedna kniha podle toho, jestli splňuje určitou podmínku. Jediné, co jsem přeskočila, je ladění barev podle obálek - nepřečetla jsem toho zase tolik, abych to mohla zařadit tak přesně, proto se trošku omlouvám, že jsem to takto obšlehla. Za dva roky budu mít třeba odstínů víc.
Dle mého názoru je to jeden z těch více promyšlených tagů, ale o tom mohu jen polemizovat. Berte v úvahu, že tenhle pojem znám asi deset minut.

FIALOVÁ

- kniha, která nesedne každému

Plavba smrti - Yrsa Sigurðardóttir

Výsledek obrázku pro plavba smrti

Jedna z mých nejoblíbenějších detektivek, ale přiznávám, že ne každému tento styl a námět sedne (slyšela jsem a s ostatními se v názoru na tuto knihu hodně rozcházíme). Možná za to může ta určitá tajemná duchařina, která se všem zamlouvat úplně nemusí.
Každopádně je to opravdu zajímavá detektivka s poutavým příběhem. Abych děj trošku nastínila, jde o to, že beze stopy zmizí posádka přepychové lodi. Ve vyprávění se proplétá minulost cestujících na lodi se současným vyšetřováním. A konec... ten vyrazí dech asi všem, to vám garantuji.

MODRÁ

- oblíbená kniha z dětství

Lola Rose - Jacqueline Wilson

Výsledek obrázku pro lola rose

Tak teď mě tu možná někdo ukamenuje, ale... jak to říct, co se týče prvního stupně základky, nečetla jsem v podstatě vůbec nic. Vždyť proč číst? To pro mě byla otrava prvního stupně.
Proto mohu svou knihu z dětství posoudit až tak z jedenácti let, kdy konečně došlo k nějakému zlomu a já se ponořila do psaných světů. V tomto případě je to snad všechno od Jacqueline Wilson (protože na té jsem naprosto ulítávala), ale když už mám vybrat jednu, bude to rozhodně její Losa Rose. Ten název se mi hrozně vryl do paměti a vybaví se mi jako první, jakmile zaslechnu slovní spojení spisovatelka Wilsonová.
Příběh se točí kolem problémů v rodině a toho, že to někdy opravdu může zajít příliš daleko. Knížka je vážně povedená a řadím ji mezi takové ty dětské srdcovky.

ZELENÁ

- kniha, která mě rozplakala

Harry Potter a Princ dvojí krve - J. K. Rowlingová

Výsledek obrázku pro harry potter a princ dvojí krve

Dobře, přiznávám, že tady jsem musela přemýšlet fakt dlouho. Já mám totiž takové štěstí, že brečím téměř u všeho. Když mě něco neuvěřitelně dojme, tak jsou slzy přeci povoleny, no ne? Z té záplavy možností jsem nakonec vybrala jednu - u Prince dvojí krve jsem prolila nejvíce slaných vodopádů.
Konec byl dojemný a některé události tohoto dílu jsou dosti nečekané. A jen taková krátká vsuvka - tuto knihu mám ze série nejraději.

ŽLUTÁ

- kniha, která mě rozesmála

Šest vran - Leigh Bardugo

Výsledek obrázku pro sest vran

No, bez diskuze. Zamilovala jsem si tu šestici postav, která nás celým příběhem doprovází. Ačkoli se jedná o takové chladnější fantasy, kde je hlavní podstatou promyšlený, šílenostmi přeplněný plán, humoru je tam vážně dost. Několik úseků jsem si četla vícekrát za sebou a stejně jsem chytila záchvat smíchu jen při začátku.
Abych vám to trošku přiblížila, zkusím najít jednu ze svých oblíbených částí.
"Pustil jsi je brzy, Jespere," namítl Kaz, zatímco postrkoval Matthiase k lodi.
"Udělal jsem to přesně načas."
"Což je na tebe brzy. Až mě budeš chtít příště ohromit, předem mě upozorni."
Jinak samozřejmě tuto knihu řadím mezi ta nejlepší díla, která jsem vůbec přečetla, takže doporučuji všemi jedenácti a dvanácti.

ORANŽOVÁ

- kniha o přátelství

Ostrov lhářů - Emily Jenkins

Výsledek obrázku pro ostrov lhářů

Tady u toho jsem upřímně vážně netušila, dokud jsem si nevybavila román, který jsem četla v létě. Není to tak úplně extrémně o přátelství - je tam totiž mnohem zajímavější zápletka - ale svým způsobem... to kamarádství je jedna z důležitých složek (no, to zní divně, vlastně celý ten odstavec zní divně).
Rozhodně ale stojí za přečtení, protože už jen anotace slibuje něco velkého. A něčím velkým to samozřejmě i končí. Ale to vám nemohu říct, podívejte se na nápis na obálce.

ČERVENÁ

- kniha, která mě šokovala

Prohnilé město - Leigh Bardugo

Výsledek obrázku pro prohnilé město

Ano, ano, tato autorka už tady jednou byla, nejsi slepý, poutníku. Jedná se o druhý díl k výše zmíněnému prvnímu s názvem Šest vran. A jejich úroveň dokonalosti je naprosto neuvěřitelná a vyvážená.
A proč mě šokovalo zrovna Prohnilé město? Tak na to mám dlouhý seznam důvodů. Promyšlenost, prohnanost postav, úžasný humor, skvělý styl, perfektní svět. A taky to, že nemám jedinou výtku, což je asi nejpodstatnější.

HNĚDÁ

- bonusové doporučení

Napůl zlý (série) - Sally Green

Výsledek obrázku pro napůl zlý

A co se týče mého závěrečného doporučení, přikvačím sem s trilogií knih Napůl zlého. Sice to není série, která by zaujímala hned první místo v mém žebříčku, ale i tak se drží hodně nahoře. A taky si myslím, že je tato autorka dost zapadlá, takže se ji snažím trochu prosadit. S těmito knihami se musela opravdu hodně vyřádit, protože to má styl, jiskru i originální námět, což já oceňuji.

DUHOVÁ

- nominuj někoho, kdo by měl také ukázat své barvy

Já nenominuji. Prostě ten, kdo chce, ať se do toho pustí. Ráda se pak mrknu.

Knižní tag je tedy u svého konce. Smutný příběh, nebylo to zase tak těžké. Co je ale horší, zjišťuji, že jsem v dnešní době vážně zaostalá. Pro slovo tag jsem měla jen jediné vysvětlení a nenapadlo mě, že se dá vůbec vykládat jinak. Bohužel... to je tak, když se straníte facebookové generaci.

Mora Leray







Komentáře

  1. Ostrov lhářů jsem četla a kvůli tomu konci jsem pak donutila většinu mých kamarádek, aby si to taky přečetly. Spíš ji teda vnímám negativně, ale zanechala ve mně dost emocí, což si myslím, že je u knížek důležité... Rozhodně na ni jen tak nezapomenu

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Přesně, souhlasím s tebou. Já tedy vnímám Ostrov lhářů jako velmi zajímavé, oddechové počtení, než dojde k tomu konci, kdy jsem četla každý řádek s otevřenou pusou

    OdpovědětVymazat
  3. Šest vran, Ostrov lhářů... Tyhle knížky miluju! I Prohnilé město bylo naprosto úžasné. Tenhle výběr je skvělý. :)

    OdpovědětVymazat
  4. TAG je zaujímavý aj keď ja osobne tie tagy nemusím... ale toto je zaujímavé... myslím že si dobre vybrala.. ja by som sa asi nevedela rozhodnúť

    OdpovědětVymazat
  5. [3]: Díky, nějakou chvíli mi trvalo, než jsem to dokázala sestavit. Vážně je to těžké vybrat tu pravou knihu.

    OdpovědětVymazat
  6. Jenom technický detail: ty barvy obálek moc nesedí

    OdpovědětVymazat
  7. [8]: Vím to, psala jsem to i do článku, že mi to vůbec nevycházelo, protože jsem toho zase nepřečetla tolik.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Napiš sem, cokoli budeš chtít, ráda si počtu, poutníku.