Tak kdo to tedy vyhrál? - První

První (kniha třetí)

(Autorka: Kiera Cass, datum vydání: 2014)
Mé hodnocení: 93%
Doba čtení: jeden den
Žánr: romantický, dívčí četba

Dobře, s tímhle dílem už končím. Měla bych si dát od Selekce pauzu, i když vím, že v mé osobní knihovně čeká ještě Dcera.
Docela dnes děkuji i autobusu, stál v koloně dvacet minut a já jsem se díky tomu dostala skoro do poloviny knihy. V teple domova jsem to už jen dolouskala, knihu zaklapla a sedla k počítači, abych se k První nějak vyjádřila. Teď už mi nic nebrání, protože jsem řekla vše, co bylo třeba, a můžeme začít s mým ohodnocením.

První dojmy?

Obálka je hezká, ale tentokrát na mě působila až příliš honosně. Stylem se k příběhu hodí, celá série je přeci jen taková, jaká je, ale… nevím, První je podle mě až moc vyzdobená.
Heslo mě ani tentokrát nijak nezklamalo, protože jeho poslání se znovu změnilo. Teď jsme byli v rozhodující fázi, takže se není čemu divit. "35 dívek začalo. Ale vítězkou může být pouze jedna." Skvělé a výstižné. Bohužel pro mě, už od začátku jsem věděla, kdo vyhraje.
A anotace? (Nenápadně kopíruji z webu databazeknih.cz)

Když byla America vybrána do Selekce, ani ve snu by ji nenapadlo, že by se ocitla na dosah samotné koruny, natož k srdci prince Maxona. S blížícím se koncem soutěže narůstají hrozby za branami paláce a America si uvědomuje, jak je lehké všechno ztratit a jak těžce bude muset za svou budoucnost bojovat.

Oproti předchozím popisům je tento mnohem jednodušší, ale zastávám názor, že pro objasnění situace stačí. Navíc… do První se pustí většinou jen ti, kteří už četli Selekci a Elitu.

Poznámky ke stylu psaní a další detaily z mé strany?

Jak jsem zmiňovala v předchozí recenzi, styl psaní se nemění. Tady je to taky tak. Opravdu udivující vzhledem k tomu, že autorka série je stále jedna a ta samá a nikdo ji nevyměnil třeba za Stephena Kinga.
Pořád máme čest s ich-formou a minulým časem. Myšlenky hlavní hrdinky nám jsou v tomto díle i více blízké, takže díky tomu jsem příjemně překvapená.

Děj?

Mělo to spád, zápletka byla více zamotaná a celkově se mi to zdálo, jako kdyby se kniha odehrávala někde jinde. To zase trošku přeháním.
Stále si stojím za tím, že celá série je dost předvídatelná. Pokud nepostrádáme inteligenci, všem nám dojde, jak to vlastně dopadne. Je jedno, kolik překážek se vyskytne, my prostě víme, jak to skončí, protože jinak to skončit ani nemůže!
Moc zmatečné se mi to nakonec nezdálo, i když přísahám, že na začátku jsem se chvílemi vážně popadala za hlavu, do čeho jsem se to zase pustila.
Co ale opravdu vytýkám, jsou podstatné nedostatky a věci, které všem asi úplně unikly. Pro příklad zmíním třeba situaci s pistolí - America ji nikdy v životě nedržela, proč tedy najednou ví, co s ní má dělat, jak má mířit a jak se alespoň trochu přiblížit cíli? Jak?
Takových nedokonalostí je tam milión.
Musím ale poděkovat za vyloučení toho divného milostného trojúhelníku, který jsem v Elitě opravdu těžko rozdýchávala.
Každopádně to bylo jako vždy svižné a čtivé. Ačkoli jsem občas nechápavě kroutila hlavou, bylo to fajn a já s touto knihou dobře zabila svůj volný čas (například ten v autobuse…).

Co se týče postav…

Má nenávist vůči Aspenovi v tomto díle poklesla alespoň o maličký stupeň.
America mě občas opravdu vytáčela, některé její myšlenky… opět raději nechávám bez svého komentáře. Musím ale uznat, že se oproti Elitě značně polepšila, a to je její velké plus. Samozřejmě si jí vážím jako osobnosti a obdivuji kuráž, kterou jí autorka obdařila. Jen by se ta holka mohla někdy krotit.
Také jsem si zamilovala další postavu - Celestu. Možná mě někteří nechápou, ale mě ta dívka po jedné určité události opravdu přirostla k srdci.

Dodatky?

Znovu mám trochu chuť zastřelit korektora, ale co si budeme povídat, v Selekci byly ty překlepy horší.

Jak tedy zní mé hodnocení?

Podle mého názoru za přečtení stojí všechny tři díly Na to, abychom se setkali s tou známou Kierou Cass, je Selekce přímo předurčená.
Svižné, poutavé, čtivé, napínavé, předvídatelné, ale i tak velmi zajímavé. Nedokážu knihu popsat pár slovy. Myslím, že za zkoušku nic nedáte, pokud se do něčeho takového pustíte.
Doporučuji. Přestože jsem ze začátku úplně nevěděla, do čeho vlastně jdu, jsem ráda, že jsem všechny tři díly zapsala do seznamu přečtených za rok 2018.
Zlatý hřeb mého čtenářského života to nebyl, ale času, který jsem s touto autorkou strávila, nelituji.

A něco z knihy na závěr?

"Dobře," souhlasila jsem. "Ale upozorňuju tě, že to nevyjde."
S šibalským úsměvem na tváři se ke mně přitiskl a pomalu a dlouze mě políbil. "A já tě upozorňuju, že to vyjde."

Výsledek obrázku pro první kiera

Komentáře

  1. Podle mě je to ta doba, je to v podstatě docela ošklivý svět, kde se zbraní dokáže zacházet každý :)

    OdpovědětVymazat
  2. Přečetla jsem. A musím říct, že mě docela mile překvapily všechny tři, odhlédnuto od překlepů.

    OdpovědětVymazat
  3. [5]: I mě, byla jsem proti tomu dost zaujatá, ale nakonec pěkně překvapily. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Napiš sem, cokoli budeš chtít, ráda si počtu, poutníku.